موضوعات مشترک میان وزارت کشور و شورای نگهبان پیرامون انتخابات با کمترین اختلاف نظر پیش می رود/ هر تغییری در استانداران که به نفع سیاست های دولت باشد اعمال می شود

13:56 - 30 شهريور 1394
کد خبر: ۷۸۹۸۰
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان- وزیر کشور گفت: وزارت کشور در حال آماده سازی مراحل مقدماتی انتخابات است و موضوعات مشترک میان این وزارتخانه و شورای نگهبان پیرامون انتخابات با کمترین اختلاف نظر پیش می رود.
موضوعات مشترک میان وزارت کشور و شورای نگهبان پیرامون انتخابات با کمترین اختلاف نظر پیش می رود/ هر تغییری در استانداران که به نفع سیاست های دولت باشد اعمال می شودبه گزارش خبرنگار سیاسی میزان، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ظهر امروز پس از همایش سراسری استانداران با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع واگذاری برخی اختیارات دستگاه های اجرایی به استانداری ها اظهار کرد: در راستای سیاست عدم تمرکز کارگروهی به منظور واگذاری بخشی از اختیارات دستگاه های اجرایی به استانداری ها تشکیل شد و پس از طی مراحل قانونی این موضوع در دولت به تصویب رسید.

وی با اشاره به تشکیل کارگروهی مرکب از سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزارت کشور و دستگاه های اجرایی مربوطه به منظور واگذاری اختیارات گفت: کارگروه مزبور ضمن بررسی وظایف و اختیارات دستگاه های اجرایی به منظور بهره گیری از ظرفیت های استانهای کشور بخشی از اختیارات دستگاه های اجرایی را به استانداری ها منتقل می کند.

رحمانی فضلی در پاسخ به سوالی مبنی بر نتایج جلسه ی امروز با استانداران گفت: ما این جلسات را به صورت مرتب و دوره ای برگزار می کنیم و در هر جلسه با توجه به تقاضای وزارتخانه های مختلف چند موضوع را در دستور کار قرار می دهیم.

وی ادامه داد: در جلسه امروز با استانداران موضوع اشتغال و ضرورت ایجاد مشاغل کوچک و زود بازده مطرح شد و همچنین در رابطه با وضعیت اجتماعی کشور و فراهم سازی مقدمات لازم جهت برگزاری مطلوب انتخابات بحثهایی مطرح شد.

رحمانی فضلی در ادامه در پاسخ به سوالی پیرامون علت تغییر استاندار کرمانشاه اظهار کرد: ما با توجه به ارزیابی هایی که انجام می دهیم جا به جایی ها و تغییراتی را در استانداری ها انجام می دهیم البته شرایط استاندار مربوطه نیز در ارزیابی ها و تصمیم گیری های ما برای تغییر و جا به جایی موثر است.

رحمانی فضلی وزیر کشور تصریح کرد: ما در هر زمانی به این نتیجه برسیم که تغییری در استانداران به نفع سیاستهای دولت است این تغییر را اعمال می کنیم.

رحمانی فضلی  در پاسخ به سوالی پیرامون همکاری و تعامل وزارت کشور با شورای نگهبان جهت برگزاری مطلوب انتخابات گفت: ما جلسات مختلفی با شورای نگهبان داشته ایم و کارشناسان ما نیز به صورت مرتب با کارشناسان شورای نگهبان جلسه برگزار می کنند و رابط ما با شورای نگهبان آقای امیری است که با توجه به سابقه عضویت وی در شورای نگهبان همکاری و تعامل مطلوبی میان وزارت کشور و شورای نگهبان برقرار است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: موضوعات مشترک میان وزارت کشور و شورای نگهبان پیرامون انتخابات با کمترین اختلاف نظر پیش می رود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *