حضور رئیس جمهور اول مهرماه در یکی از مدارس تهران/ ثبت نام بیش از 12 میلیون دانش آموز برای ورود به مدرسه/ وجود 250 هزار نیروی مازاد در آموزش و پرورش

12:11 - 30 شهريور 1394
کد خبر: ۷۸۸۹۴
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
خبرگزاری میزان- وزیر آموزش و پرورش گفت: بیش از 12 میلیون دانش آموز برای ورود به مدرسه در اول مهر امسال ثبت نام کرده اند و پیش بینی ما این است که این آمار تا اواسط مهر به 13 میلیون 200 هزار نفر برسد.
حضور رئیس جمهور اول مهرماه در یکی از مدارس تهران/ ثبت بیش از 12 میلیون دانش آموز برای ورود به مدرسه/ وجود 250 هزار نیروی مازاد در آموزش و پرورشبه گزارش خبرنگار سیاسی میزان، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش پیش از ظهر امروز در همایش سراسری استانداران طی سخنانی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره 36 هزار دانش آموز اظهار کرد: استانداران در دولت یازدهم بیشترین همکاری و تعامل را با وزارت آموزش و پرورش و ادارات کل این وزارتخانه داشتند.

وی با اشاره به ثبت نام بیش از 12 میلیون دانش آموز برای ورود به مدرسه در اول مهر امسال گفت: پیش بینی ما این است که تا اواسط مهرماه این آمار به 13 میلیون و 200 هزار نفر افزایش یابد که نسبت به سال گذشته 400هزار نفر بیشتر است و علت این افزایش فراخوانی است که از سوی آموزش و پرورش و وزارت کشور برای کودکان لازم التعلیم ارائه شد.

فانی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید 980 هزار نیروی آموزش و پرورش در 105 هزار مدرسه در 75 منطقه آموزشی به فعالیت می پردازند، تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش از بهمن 93 برنامه های سال تحصیلی 94 را کلید زد و در آستانه سال تحصیلی جدید وضعیت مطلوبی در فضای آموزشی کشور حاکم است.

فانی گفت: رئیس جمهور در اول مهر امسال در یکی از مدارس تهران حضور به عمل می رساند و سخنرانی می کند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در سال جاری 1300 مدرسه با 8 هزار کلاس درس و با ظرفیت 250 هزار دانش آموز با هزینه بیش از 20هزار میلیارد تومان تأسیس شده است  که 20درصد از این مبلغ را خیرین مدرسه ساز تأمین کرده اند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی جدید 130 میلیون جلد کتاب چاپ و درحال توزیع است.

فانی با اشاره به بررسی آسیب ها و چالش های وزارت آموزش و پرورش و استخراج 5 راهبرد کلی با توجه به این آسیبها اظهار کرد: اولین سیاست وزارت آموزش و پرورش ساماندهی و بهسازی منابع انسانی است چرا که ما معتقدیم مهمترین رکن نظام تعلیم و تربیت معلم است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نیروی انسانی در این وزارتخانه به لحاظ جنسیت، تخصص و موقعیت جغرافیایی به درستی توزیع نشده است، بیان داشت: نسبت نیروی انسانی آموزش و پرورش و دانش آموزان تا قبل از دولت نهم 15 به 1 بود که نسبت مطلوبی بود اما در حال حاضر این نسبت به 11.5به 1 رسیده است.

فانی با اشاره به وجود 250 هزار نیروی مازاد در آموزش و پرورش گفت: در سال جاری 38 هزار نیروی آموزش و پرورش بازنشسته می شوند و از زمانی که من وزارت آموزش و پرورش را تحویل گرفته ام حتی یک نفر نیرو نیز به این وزارتخانه اضافه نشده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه 99درصد اعتبارات آموزش و پرورش پرسنلی است، اظهار کرد: با تعدیل 250 هزار نیروی آموزش و پرورش این امکان فراهم می شود که حقوق و مزایای 750 هزار نیروی باقی مانده تا 23 درصد افزایش پیدا کند.

فانی دومین سیاست آموزش و پرورش را توسعه مشارکت دانست و اظهار کرد: درحال حاضر 12 درصد دانش آموزان در مدارس غیر دولتی مشغول هستند و این در حالی است که تا دو سال پیش تنها 8.5 درصد از دانش آموزان در مدارس غیر دولتی تحصیل می کردند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *