نماینده ارامنه تهران و شمال کشور در مجلس: بخشنامه رئیس قوه قضائیه برای مرخصی ۱۰ روزه زندانیان مسیحی هدیه بسیار خوبی برای اعضای جامعه مسیحی ایران است

17:56 - 05 دی 1400
کد خبر: ۷۸۴۶۴۱
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نماینده ارامنه تهران و شمال کشور در مجلس با اشاره به اعطای مرخصی به زندانیان مسیحی در آستانه تعطیلات سال نو میلادی گفت: بخشنامه رئیس قوه قضائیه برای مرخصی ۱۰ روزه زندانیان مسیحی هدیه بسیار خوبی برای اعضای جامعه مسیحی ایران بود.
«آرا شاوردیان» در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به اعطای مرخصی ۱۰ روزه به زندانیان مسیحی در آستانه تعطیلات سال نو میلادی گفت: بابت انجام این اقدام مدبرانه و بجا از ریاست قوه قضاییه تشکر می‌کنم.

نماینده ارامنه تهران و شمال کشور در مجلس عنوان کرد: موافقت رئیس دستگاه قضا با مرخصی ۱۰ روزه زندانیان مسیحی در آستانه میلاد حضرت مسیح (ع)، اقدام هوشمندانه و انسان دوستانه‌ای بود که هدیه بسیار خوبی برای اعضای جامعه مسیحی ایران بود.

وی افزود: از طرف مسحیان کشور از این تصمیم و اقدام خداپسندانه رئیس دستگاه قضا که خانواده زندانیان را در این روز‌های سال نو مسیحی شاد کرد، تشکر می‌کنم.

شاوردیان بیان کرد: اعضای خانواده زندانیان مسیحی دربند همیشه به دیدن ما می‌آیند و برای مرخصی اعضای خانواده دربند خود به رؤسای ندامتگاه‌ها نامه می‌خواهند، اما اینکه بخشنامه‌ای به همه ندامتگاه‌ها آن هم برای مرخصی ۱۰ روزه زندانیان مسیحی ابلاغ شد، خبر بسیار خوب و روحیه‌بخشی بود که قطعا موجب شادی جامعه مسیحی کشور شد.

نماینده ارامنه تهران و شمال کشور در مجلس گفت: بهتر است رسانه‌ها و سازمان‌های حقوق بشری که قطعنامه‌های ظالمانه‌ای علیه ایران صادر می‌کنند، به این گونه اخبار توجه کنند و بدانند ما اقلیت‌های مذهبی در ایران نه تنها از آزادی و برابری حقوق برخوردار هستیم و مشکلی برای زندگی در ایران نداریم، از این تصمیمات در زمان اعیاد نیز برخوردار می‌شویم که رویکرد مثبت و سازنده‌ای از سوی رئیس دستگاه قضا بود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: عضو فراکسیون اصناف هستم و سه هفته پیش با اعضای اتاق اصناف تهران و ایران در جلسه‌ای خدمت رئیس دستگاه قضا رسیدیم که آقای اژه‌ای در این جلسه با حوصله و دقت نکات و دغدغه اعضا را یادداشت کرده و به معاونان خود نیز برای پیگیری امور تاکید می‌کرد.

شاوردیان تصریح کرد: حجت الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای از زمانی که ریاست دستگاه را به عهده گرفته است، با اقدامات تحولی و مدبرانه خود نشان داده است ه همان مسیر تحولی که از زمان حضور آقای رئیسی در این قوه ایجاد شده بود را با شتاب بیشتر و با دید مثبت‌تر ادامه می‌دهد.
 
حجت الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای امروز با صدور بخشنامه‌ای خطاب به واحد‌های قضایی و دادستان‌های سراسر کشور دستور اعمال مرخصی به مدت ۱۰ روز برای محکومان مسیحی را صادر کرد.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *