رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رژیم صهیونیستی با تخریب مسجدالاقصی دنبال ساختن معبد سلیمان است

2:35 - 28 شهريور 1394
کد خبر: ۷۷۸۶۶
خبرگزاری میزان-امام جمعه اردبیل گفت: صهیونیست درصدد تخریب مسجدالاقصی و ساختن معبد سلیمان است تا اندیشه شنیع خود را استحکام ببخشد.
رژیم صهیونیستی با تخریب مسجدالاقصی دنبال ساختن معبد سلیمان است/اتونشربه گزارش گروه سیاسی ، آیت‌الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل جنایات صهیونیست‌ها در بیت‌المقدس را محکوم کرد و اظهار کرد: اقدامات شنیع این رژیم جعلی که می‌خواهد قدس را یهودی‌نشین کرده و مسجدالاقصی را از جهت زمان و مکان تقسیم کند، مقدمه‌ای برای تخریب مسجد و بنای معبد خیالی حضرت سلیمان است.

وی با اشاره به حفاری‌های خطرناک در زیر مسجد جهت پیدا کردن پایه‌های خیالی معبد سلیمان افزود: مسجدالاقصی در خطر جدی فروریزی است.

امام جمعه اردبیل با اشاره به سخن نخست وزیر رژیم صهیونیستی که بعد از چهار روز هجوم به مسجد‌الاقصی و به نمازگزاران گفته این هجمه ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: مسئولیت اصلی این جنایت متوجه نهادهای بین‌المللی، استکبار جهانی و مرتجعین عرب است.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به درگیری‌های قومی در ترکیه تصریح کرد: ترکیه در آستانه جنگ داخلی و قومی قرارگرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، به طور مبسوط به ریشه تاریخی اختلافات قومی ترکیه وارد شد و بر لزوم تکریم تمام اقوام و رعایت حقوق آنها در مدیریت اقوام تأکید کرد.

عاملی خاطرنشان کرد: کُردها در عراق، سوریه و ترکیه با حکومت‌ها مشکل جدی دارند، اما در ایران اسلامی به خاطر حسن سلوک با اقوام، بهترین رابطه بین حکومت و اکراد حاکم است.

امام جمعه اردبیل عنوان کرد: پیام مهم حوادث چند دهه ترکیه این است که با اندیشه ناسیونالیستی و با برخورد چکّشی و با حق ویژه نمی‌توان یک کشور دارای تعدد قومی را اداره کرد و اسلام به جای این اندیشه، نظریه خانواده واحد جهانی را مطرح کرده است که در مدت 500 سال دولت عثمانی، اکراد قوی‌ترین ارتباط را با حکومت داشتند و تمام گرفتاری‌های قومی در ترکیه بعد از حکومت ملی گراها آغاز شده است.

عاملی، اهالی را بر استفاده شایسته از شب عرفه و شب عید مخصوصاَ بر حسن استفاده از روز عرفه که روز دعاست، دعوت و بر فضیلت قربانی در روز عید قربان و اهمیت نماز عید تأکید کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *