رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مروری بر جنایات گروهک تروریستی منافقین؛ روایت بخشی از آنچه در تظاهرات مسلحانه پنج مهر ۱۳۶۰ اتفاق افتاد

15:41 - 12 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۱۰۵۸
دسته بندی: سیاست ، عمومی
مروری بر جنایات گروهک تروریستی منافقین؛ روایت بخشی از آنچه در تظاهرات مسلحانه پنج مهر ۱۳۶۰ اتفاق افتاد
شهید حسین امامی و شهید وحید سرشار ۲ تن از شهدایی بودند که در جریان تظاهرات مسلحانه منافقین در روز پنجم مهر سال ۶۰ به شهادت رسیدند.

خبرگزاری میزان - شکست رجوی در ۳۰ خرداد که با توهم قبضه قدرت با استفاده از اهرم ایجاد شکاف در رأس حاکمیت انجام شده بود، و هم‎چنین نتیجه معکوس انجام عملیات‎‌‌های بزرگ برای نابودکردن کلیه کارگزاران جمهوری اسلامی ایران در ۷ تیر و ۸ شهریور، رجوی را بر آن داشت که بار دیگر بخت خود را در ۵ مهر و با به‎ راه انداختن تظاهرات مسلحانه امتحان کند.

در این روز به واحد‌های عملیاتی دستور داده شده بود که «هرکس به هر شکل خواست جلوی تظاهرات را بگیرد به رگبار ببندید و حتی این‌که از چه موضعی از تظاهرات جلوگیری می‌کند، فرقی ندارد... اگر نیرو‌های عملیاتی بتوانند از این تظاهرات، ۲ ساعت حفاظت بکنند، کار تمام است و نیرو‌های مردمی به ما می‌پیوندند و آتش زیرخاکستر، شعله‌ور می‌شود.»

محمدرضا یزدی‌زاده، یکی از مسئولان سازماندهی تظاهرات ۵ مهر درباره اتفاقات این روز گفت: گزارش‌هایی حاکی از این موضوع داشتیم که عده‌ای از مردم با مشت خالی جلوی تیم‌های نظامی ایستادند و شعار می‌دادند و آن‌ها هم که بی‌تفاوت بودند، ماشین‌ها و امکاناتی را که در خیابان داشتند، جمع می‌کردند تا مبادا کسی پشت آن‌ها سنگر بگیرد.

همچنین، ولی الله‌صفوی، یکی دیگر از مسئولان نظامی این تظاهرات اظهار داشت: این تظاهرات تنها نتیجه‌ای که برای سازمان داشت، دستگیری و کشته شدن عمده نیرو‌های اجرایی و عملیاتی در آن روز بود. این تظاهرات هم با مقاومت مردم و با شکست برای سازمان تمام می‌شود که طی آن نیز عده‌ای از مردم بی‌گناه به شهادت می‌رسند.

در خاطرات مرحوم هاشمی رفسنجانی یک روز بعد از تظاهرات مسلحانه ۵ مهر، آمار تلفات این چنین درج شده است: ۱۶ نفر از منافقین کشته و ۳۰ نفر از مردم و پاسداران شهید شده‌اند و بیش از ۱۵۰ نفر از اعضا و هواداران تشکیلاتی دستگیر شده‌اند.

۲ نفر از شهدای آن روز شهید شهید حسین امامی و شهید وحید سرشار ۱۸ ساله بودند.

پزشکی قانونی در بیان علت شهادت حسین امامی گزارش کرد: جنازه متعلق به مردی است جوان، حدود ۲۰ ساله است که در معاینه محل اصابت یک گلوله به سر و یکی به ران مشاهده شد. این ضایعات سبب مرگ متوفی شده است.

علت شهادت وحید سرشار نیز توسط پزشکی قانونی اینگونه گزارش شد: در معاینه پارگی عمیق و وسیع در کتف و سمت راست قفسه سینه در جلو و پشت دارد که دارای حاشیه سوخته می‌باشد و در اثر اصابت مواد منفجره ایجاد شده است. علت مرگ اصابت مواد منفجره و اسلحه گرم تعیین و پروانه دفن صادر شد.

اظهارات افشین برادران قاسمی فرمانده واحد تروریستی منافقین و یکی از عاملین شهادت برادر وحید سرشار و برادر حسین امامی:

افراد واحد تروریستی: افشین برادران قاسمی، همراز شریعت پناهی، فیروز آرمان پور، مجید بهاء

تاریخ و ساعت عملیات: ۵ مهر ۱۳۶۰، ساعت: ۱۰:۳۰ صبح

شیوه عملیات: در اوایل درگیری (تظاهرات) مسلحانه ۵ مهر ۶۰، ۲ عضو حزب سوار موتور وسپا هنگام عبور توسط مجید بهاء متوقف شده و پس از مختصری مشاجره لفظی به رگبار بسته می‌شوند.

نتیجه عملیات: شهادت وحید سرشار و حسین امامی از شاخه دانش آموزی حزب جمهوری اسلامی.

انتهای پیام/


برچسب ها: فرقه جنایتکار

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *