رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حزب الله و سوریه عمق دفاع استراتژیک ایران هستند/ پیام 8 سال دفاع مقدس ایران برای دشمنان

23:16 - 26 شهريور 1394
کد خبر: ۷۷۷۲۸
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
خبرگزاری میزان-مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: اگر ما در استراتژی خودمان از سوریه و حزب الله حمایت می کنیم به این علت است که آنها عمق دفاع استراتژیک ایران هستند.
حزب الله و سوریه عمق دفاع استراتژیک ایران هستند/ پیام 8 سال دفاع مقدس ایران برای دشمنانبه گزارش خبرنگار سیاسی میزان، سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی در مراسم بزرگداشت شهدای بسیج که شامگاه پنج شنبه(26 شهریور) در سالن 5 آذر سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد گفت: هفته دفاع مقدس هرسال فرصت مناسبی است تا نسل جوان ما با حادثه بزرگ و تاریخی هشت سال دفاع مقدس آشنا شوند، امروز نسل جوان ما کم کتاب می خواند و بیشتر وقت خود را در فضای مجازی می گذراند.

وی ادامه داد: نسل جوان ما، آن روزهای اعزام نیرو به جبهه ها را در زمان جنگ ندیده است، 27 سال از پایان جنگ می گذرد و آن صحنه های نبرد و ایثارگری ملت بزرگ ما، الهام بخش ملتهای منطقه شده است.

وحدت کلمه کلید پیروزی

رحیم صفوی تصریح کرد: تجارب 8 سال دفاع مقدس امروز می تواند به ملت ما بیاموزد که چگونه می توانند از توطئه های جدید مانند تحریم ها و کینه های دشمن خود را مصون بدارد ملت ما با مقاومت وحدت کلمه امروز می تواند پیروزی‌های بزرگی را داشته باشد.

خون شهداء مظهر اراده، اقتدار و مقاومت

فرمانده سابق سپاه خاطر نشان کرد: دفاع مقدس همچون نگین درخشانی برای ملت ما همیشه باقی خواهد ماند و خون شهداء مظهر اراده، اقتدار و مقاومت ما همیشه خواهد بود.

ماهواره ها کانون خانواده ها و فکر جوانان را هدف قرار دادند

وی اضافه کرد: آشنایی با دفاع مقدس می تواند امروز برای ما در مقابله با جنگ نرم امنیت ساز باشد امروز ما در برابر هجوم ماهواره ها و شبکه های اینترنتی با محتوای ناهنجار قرار گرفته ایم که کانون خانواده ها و فکر جوانان ما را هدف قرار داده است.

حماسه دفاع مقدس تا به ابد در حافظه تاریخی ملتهای منطقه باقی خواهد ماند

فرمانده سابق سپاه گفت: دفاع مقدس روح ایستادگی وجاودانگی و پرافتخاری برای اسلام و ایران بود و نشان داد که تحمل و ظرفیت ملت ما بسیار زیاد است، حماسه دفاع مقدس تا ابد در حافظه تاریخی ملت‌های منطقه باقی خواهد ماند.

از ارزش  شهادت بی خبریم

مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به جایگاه رفیع شهادت گفت: ما از ارزش و قرب شهادت بی خبریم، حضرت رسول(ص) برای حضرت علی(ع) که دامادش بود از درگاه خداوند شهادت را خواست.

روایت نویسنده آمریکایی از ایرانیان

وی در بخش دیگر از صحبتهای خود بیان کرد: ملت ما امروز دارای بزرگترین قدرت معنوی و اعتقادی است که نویسنده آمریکایی بیان می کند ملت ایران دارای دو بال هستند یک بال سرخ که همان شهادت و عاشورا است و بال دیگر که سبز است و انتظار فرج و قدرتمند شدن اسلام است ما امروز باید معنویت را با یاد شهداء در جامعه زنده کنیم.

صفوی با اشاره به تشییع پیکر شهدای غواص در تهران گفت: دیدیم که مردم چه احساساتی را از خود نسبت به آنها نشان دادند این یک واقعیت است که اکثر ملت امروز ما اگر در زمان جنگ حاضر بودند از جان و مال خود می گذشتند.

روزی مردم از جان خود می گذشتند حالا از 45هزار تومان نمی گذرند

فرمانده سابق سپاه افزود: اما امروز چه تغییری حاصل شده است که حتی دولت اعلام می کند ثروتمندان از 45هزار تومان یارانه خود به صورت داوطلبانه بگذرند، کمتر کسی این گذشت را انجام می دهد، روزی مردم از جان خود می گذشتند حالا از 45هزار تومان نمی گذرند.

صفوی عنوان کرد: این تفاوت فضای روحی فرهنگی امروز با آن روزها است بنابراین مسئولان فرهنگی باید فکری به حال این موضوعات بکنند و جای تامل دارد که چرا چنین تفاوتی ایجاد شده است.

اگر شهداء نبودند امروز ما سرنوشتی شبیه عراق وسوریه داشتیم

وی خاطر نشان کرد: امروز امنیتی که در کشور ایران وجود دارد مدیون خون شهداء است همه ما مدیون خون شهداء هستیم که اگر شهداء نبودند امروز ما سرنوشتی شبیه عراق وسوریه داشتیم و باید به وظیفه خودمان نسبت به خانواده های شهداء و جانبازان خوب عمل کنیم.

اوضاع پیچیده ای در منطقه وجود دارد

فرمانده سابق سپاه در بخش دیگر از صحبتهای خود به اوضاع منطقه اشاره کرد و گفت: امروز اوضاع پیچیده ای در منطقه وجود دارد تروریستها 5 سال است که به جان مردم سوریه افتاده اند و تا به امروز صد هزار نفر در سوریه کشته شده و در عراق و سوریه 9 میلیون نفر آواره شده اند.

جنگ نیابتی در منطقه در جریان است

وی بیان کرد: در منطقه، جنگ نیابتی در جریان است بعضی از کشورهای منطقه آن را اداره می کنند آمریکا به دنبال فروش سلاح خود است که طی چند سال گذشته صدها میلیون دلار سلاح به کشورهای منطقه فروخته است و آنها این سلاحها را در اختیار تروریستها در عراق و سوریه قرار داده اند.

تروریستها در خاک اسرائیل در منطقه قنیطره مداوا می شوند

صفوی با اشاره به جنگ آمریکا در عراق و افغانستان گفت: آمریکا در این جنگها شکست خورد و 5 هزار نفر کشته داد و امروز جنگ نیابتی را آغاز کرده است و خودشان پشت صحنه هستند و مسلمانان را به جان یکدیگر انداختند و نفعش را اسرائیل می برد ما امروز اسناد دقیقی داریم که تروریستها در خاک اسرائیل در منطقه قنیطره مداوا می شوند.

باید دشمنان را از مرزها دور کنیم

فرمانده سابق سپاه تصریح کرد: آنها می خواهند سلاح بیشتری بفروشند و یکی از اهدافشان تجزیه کشورهای منطقه است وشاید اهدافی را نیز نسبت به ایران داشته باشند اگر ایران کمک سیاسی و مالی و معنوی می کند می خواهد دشمن را از مرزهای ایران دور کند و قبل از اینکه به مرزهای ما برسند باید دشمنان را از مرزها دور کنیم.

علت حمایت ایران از حزب الله و سوریه وعراق

صفوی خاطر نشان کرد: اگر ما از حزب الله و سوریه و عراق دفاع می کنیم علت این است که آنها عمق دفاع استراتژیک ایران هستند زیرا اگر دشمنان به آنجا سلطه پیدا کنند به طرف ما خواهند آمد بنابراین ما باید استراتژی آمریکا و صهیونیستها را در منطقه با شکست مواجه کنیم.

وی گفت: 8 سال دفاع مقدس و شهادت شهداء 80 سال خطر را از ایران دور کرده است آنها می دانند اگر به فکر تهاجم باشند ملت ما آنها را در همه جا مورد هجوم قرار می دهد.


در پایان مراسم با حضور سردار صفوی و سردار کاظمینی از خانواده های شهداء تجلیل شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *