هزاران افسر اطلاعاتی آمریکا در آستانه اخراج قرار گرفتند

12:24 - 15 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۱۸۲۵
یک گزارش نشان می‎دهد که هزاران تن از کارکنان سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا به دلیل عدم تمایل برای دریافت واکسن در معرض برکناری از کار خود قرار دارند.
هزاران افسر اطلاعاتی آمریکا به دلیل عدم تمایل برای دریافت واکسن کرونا در معرض برکناری از شغل خود هستند.
 
به گزارش «دیلی میل»، جامعه اطلاعاتی آمریکا شامل سازمان سیا و چند آژانس اطلاعاتی دیگر حدود ۱۰۰ هزار پرسنل دارند و برخی از سازمان‌های اطلاعاتی این کشور درصد قابل توجهی از کارکنان خود را واکسینه نکرده‎اند.
 
از این رو احتمال دارد که به زودی هزاران افسر اطلاعاتی آمریکا به دلیل رعایت نکردن دستور واکسیناسیون دولت از کار اخراج شوند.
 
برخی از قانونگذاران جمهوریخواه آمریکایی نیز در مورد اخراج کارکنان از سازمان‌های حیاتی برای امنیت ملی این کشور ابراز نگرانی کرده‎اند.
 
نماینده جمهوریخواه ایالت «یوتا» که عضو کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکاست، می‎گوید که چند آژانس اطلاعاتی آمریکا دستکم ۲۰ درصد و حداکثر ۴۰ درصد از نیروی کار خود را تا اواخر ماه اکتبر واکسینه نکرده بودند.
 
در مقابل نمایندگان دموکرات بر این باور هستند که واکسینه شدن به معنای آمادگی کامل افسران اطلاعاتی برای انجام ماموریت‎هایشان است و دستور مذکور، مشکلی برای ادامه کار جامعه اطلاعاتی ایجاد نمی‌کند.
 
«ویلیام برنز»، رئیس سازمان سیا نیز هفته گذشته اعلام کرد که شماری از افسران این سازمان هنوز واکسن کرونا دریافت نکرده‎اند.
 
ضرب الاجل دولت «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا، برای اتمام فرآیند واکسیناسیون کارکنان غیرنظامی دولت در ۲۲ نوامبر و مقاومت آژانس‌های اصلی دارای مسئولیت در زمینه امنیت ملی، سبب شده تا نگرانی‌ها در این کشور درباره خالی شدن سازمان‌های اطلاعاتی از افسران تشدید شود.
 
دلیل این نگرانی دشواری جایگزینی افسران اطلاعاتی که کار بسیار تخصصی را انجام می‌دهند و نیز دشواری‌های تکمیل بررسی‌های مجوز امنیتی است.
دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا از ارائه جزئیات درباره ارقام کارکنان واکسینه نشده و برنامه‌های اضطراری در صورت برکناری افسران اطلاعاتی در صورت تمرد از دستور دریافت واکسن، خودداری کرد.
 
کارمندان فدرال که تا ۲۲ نوامبر واکسینه نشده یا معافیت دریافت نکرده باشند با تعلیق ۱۴ روزه یا کمتر مواجه می‌شوند که به دنبال آن گزینه اخراج محتمل خواهد بود.
 
مدیر مرکز سیاست جهانی بهداشت در مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی مستقر در «واشنگتن»، کنترل بیماری همه گیر در آمریکا از طریق افزایش نرخ واکسیناسیون را یک مسئله امنیت ملی خواند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *