بازدید رئیس کل گمرک ایران از گمرک و منطقه ویژه اقتصادی سن پترزبورگ

14:54 - 03 آبان 1400
کد خبر: ۷۶۸۷۴۹
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه از گمرک و منطقه ویژه اقتصادی سن پترزبورگ بازدید و با رئیس گمرک سن پترزبورگ و رئیس منطقه ویژه اقتصادی سن پترزبورگ جداگانه دیدار و گفت‌وگو کرد.
- طبق اعلام گمرک، در ادامه سفر به روسیه ممهدی میراشرفی رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه از گمرک و منطقه ویژه اقتصادی سن پترزبورگ بازدید و با رئیس گمرک سن پترزبورگ و رئیس منطقه ویژه اقتصادی سن پترزبورگ جداگانه دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
 در این دیدار‌ها رئیس گمرک ناحیه منطقه سن پترزبورگ از نحوه نظارت بر ورود و خروج کالا از منطقه و نحوه محصور شدن منطقه با فنس و امکان نظارت آنلاین بوسیله دوربین‌های مدار بسته توضیحات مبسوطی را ارائه و به سوالات هیئت ایرانی پاسخ داد.
 
همچنین رئیس منطقه ویژه اقتصادی سن پترزبورگ در دیدار جداگانه ویژگی‌ها وامکانات و معافیت‌های مالیاتی قابل ارائه به سرمایه گذاران خارجی را تشریح کرد.
 
منطقه ویژه اقتصادی سن پترزبورگ یکی از مناطق ویژه اقتصادی روسیه است که در سال ۲۰۰۶ تاسیس شده و یک بستر ابتکاری برای اجرای پروژه‌های بزرگ تجاری برای توسعه و تولید محصولات با تکنولوژی پیشرفته است که دارای مزایای سودمند برای سرمایه گذاران بوده و به وسیله دولت پشتیبانی و حمایت می‌شود.
 
این منطقه ویژه شرایط و زیرساخت‌هایی را فراهم می‌کند که سرمایه گذاران قادر خواهند بود با موفقیت محصولات دارای نوآوری و فناوری پیشرفته خود را در سن پترزبورگ تولید کنند.
 
این منطقه با داشتن حدود ۵۶ عضو سرمایه‌گذار، ۴۷۷۵ مکان تعبیه شده برای فعالیت، ۱۸۲.۳۲ هکتار وسعت سرزمینی، بیش از ۵۴ میلیارد روبل سرمایه گذاری خصوصی، نرخ پایین مالیات، هزینه گمرک رایگان، دارای سیستم ساده‌تر کار با دولت، بیش از ۳۰ درصد از هزینه‌های پروژه می‌کاهد و مکان‌های مناسبی را به خود اختصاص داده است.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *