رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

داشتن برنامه عملیاتی از حداقل‌ها برای سکانداری وزارت آموزش و پرورش است

13:09 - 06 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۲۸۳۳
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت‌:از حداقل‌ها برای سکانداری وزارت آموزش و پرورش مدیری با برنامه عملیاتی و تیم عملیاتی است که از بدو ورود بتواند با سرعت و دقت لازم به رفع مشکلات بپردازد.
احمد حسین فلاحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با میزان گفت: در وضعیت کنونی آموزش و پروش وزیری را احتیاج دارد که به تمامی نیاز‌ها و مشکلات این مجموعه مسلط باشد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش دغدغه‌های فراوانی همچون کمبود بیش از ۲۰۰ هزار معلم و بیش از ۵۰ هزار پرسنل رو به رو است، باید برای هر یک از معضلات برنامه‌ای وجود داشته باشد.

وی افزود: یکسری مسائل و مشکلات فوریت بیشتری دارد از این رو وزیر و تیم عملیاتی او باید برای هر یک از معضلات برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داشته باشند.

نماینده مردم همدان گفت: موضوع بازگشایی مدارس و شیوه آموزش از مهمترین موضوعات روز جامعه است، از این رو این برنامه باید از موضوعات کوتاه مدتی باشد که وزارت آموزش و پرورش برای آن برنامه ارائه می‌کند.

وی ادامه داد: موضوع صندوق ذخیره فرهنگیان و تدوین اساسنامه برای آن به عنوان امری فوری و فوتی می‌تواند آلامی بر مشکلات فرهنگیان باشد. لایه رتبه بندی معلمان همچنان در کش و قوس و بدون نتیجه مانده است همه این‌ها نیاز به برنامه دارد.

فلاحی گفت: از حداقل ها برای سکانداری وزارت آموزش و پرورش مدیری عملیاتی و تیم عملیاتی است که از بدو ورود بتواند با سرعت و دقت لازم به رفعه مشکلات بپردازد. حتی اگر مدیری اهل عمل باشد و تیم غیر عملیاتی داشته باشد کاری از پیش نمی‌برد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه تجربه و شناخت از این حوزه می‌تواند راه گشا باشد گفت: هستند مدیرانی که بیش از ۳۰ سال در آموزش و پرورش فعالیت کرده و تمامی مشکلات و نیازمندی‌های آن را می‌شناسند، از این رو برای چنین جایگاهی مناسب هستند.

وی در پایان گفت:داشتن برنامه و شناخت نیاز‌ها و معضلات بدنه آموزش و پرورش از حداقل‌ها در مدیریت این حوزه است، از این رو در شرایط موجود معرفی وزیری با شرایط مذکور می‌تواند راه گشا باشد.

بیشتر بخوانید:


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *