تصویب پیش نویس سند مبارزه با تروریسم در پایان نشست کمیته اجرایی مجالس کشورهای اسلامی در پاکستان

19:08 - 17 شهريور 1394
کد خبر: ۷۴۸۱۹
خبرگزاری میزان - در اعلامیه پایانی سی و چهارمین نشست کمیته اجرایی اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی که به مدت دو روز در اسلام آباد پایتخت پاکستان برگزار شد نمایندگان کشورهای عضو این اتحادیه بر حمایت از مبارزه علیه تروریسم تاکید کردند.
به گزارش گروه بین الملل ، نمایندگان کشورهای لبنان، ترکیه، عراق، ساحل عاج، چاد، الجزایر، مراکش، مالزی، یوگاندا، امارات متحده عربی، عربستان و گینه از جمله هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به ریاست  کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش های مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاسی خارجی مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه قطعنامه پایانی این اجلاس دو روزه با عنوان اعلامیه اسلام آباد را مصوب کردند.

در این قطعنامه آمده است؛ مجالس کشورهای اسلامی بحث فلسطین را حائز اهمیت دانسته و از ملت فلسطین و حق مشروع آنان برای مبارزه مسلحانه و مقاومت علیه رژیم نامشروع صهیونیستی حمایت می کنند.

نمایندگان نشست کمیته اجرایی اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی با اشاره به بحران منطقه و اشغال اراضی لبنان، سوریه و عراق، این اشغالگری ها از سوی گروه های تروریستی را محکوم و نمایندگان خواستار حمایت از ملت و دولت عراق برای مبارزه با معظل تروریسم شدند.

اعضای کمیته اجرایی مجالس اسلامی در قطعنامه اسلام آباد همچنین از تلاش دولت پاکستان برای مبارزه علیه تروریسم حمایت کردند.
مرتضی جاوید عباسی قائم مقام مجلس ملی پاکستان بعنوان رییس نشست پایانی کمیته اجرایی مجالس اسلامی بر تعمیق همکاری اعضای اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی در مبارزه علیه تروریسم تاکید کرد.

در نشست امروز ؛ نمایندگان کمیته اجرایی پیش نویس سند مبارزه با تروریسم را تصویب و قرار است در اجلاس سران مجالس کشورهای اسلامی که قرار است دی ماه امسال (اوایل سال جدید میلادی) در بغداد برگزار شود ارایه شود.


انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *