آغاز به کار کمیته سه نفره تصویب رشته‌های غیرپزشکی در دانشگاه آزاد

1:25 - 16 شهريور 1394
کد خبر: ۷۴۰۶۴
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان- میرزاده در جلسه هیأت امنای استان خراسان شمالی از آغاز به کار و فعالیت کمیته سه نفره برای تصویب رشته های غیرپزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی مطابق با قانون مصوب مجلس شورای اسلامی خبر داد.
آغاز به کار کمیته سه نفره تصویب رشته‌های غیرپزشکی در دانشگاه آزاد
به گزارش گروه اجتماعی میزان، حمید میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد در نهمین جلسه هیأت امنای استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه کمیسیون سه نفره تصویب رشته ها در دانشگاه آزاد اسلامی از امروز آغاز به کار می‌کند، گفت: این کمیسیون مطابق مصوبه سال 1367 مجلس شورای اسلامی که قانونی و لازم الاجرا بودن آن در سال 1393 مجددا از سوی معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی تایید و ابلاغ شد، متشکل از نماینده یکی از وزارتین علوم و بهداشت برحسب مورد، نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی و نماینده دانشگاه آزاد اسلامی است. میرزاده ادامه داد: طبق این قانون رشته‌های مورد تقاضای دانشگاه آزاد اسلامی که پرونده آنها تکمیل و در 2 سال گذشته به وزارت علوم ارسال شده اما به دانشگاه ابلاغ نشده است در این کمیته سه نفره بررسی و پس از تصویب قانونی برای اجرا ابلاغ می شود بنابراین مصوبات این کمیسیون مطابق مصوبه مجلس، قانونی و لازم الاجرا است.

وی با بیان اینکه در طول دو سال گذشته شش هزار و 914 پرونده مربوط به رشته‌های دانشگاهی برای تصویب رشته به وزارت علوم ارسال شده، اظهار داشت: از این تعداد 415 پرونده ابلاغ شده است. بر این اساس دانشگاه آزاد اسلامی طبق قانون و براساس رأی کمیسیون سه نفره، در جهت تصویب نهایی رشته ها اقدام می‌کند.
میرزاده خاطرنشان کرد: کمیسیون سه نفره، رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی را براساس نیاز کشور ،آمایش، تامین استاد مورد نیاز و با توجه به استانداردهای موجود، تصویب می‌کند. وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه توسعه تحصیلات تکمیلی یکی از نیازهای اصلی کشور است، گفت: ظرفیت آموزش عالی ایران در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری پاسخگوی حجم انبوه تقاضای متقاضیان نیست و بر این اساس تحصیلات تکمیلی باید توسعه پیدا کند.

استفاده از املاک و اراضی مازاد در اجرای طرح شفا و اقتصاد دانش‌بنیان
میرزاده با بیان اینکه طرح شهرک‌های فناوری آزاد (شفا) یک طرح علمی، پژوهشی، فناوری، خدماتی و صنفی است، گفت: باید از املاک و اراضی مازاد دانشگاه آزاد اسلامی در اجرای این طرح استفاده شود. وی با تأکید بر اینکه مستندسازی اراضی در دانشگاه آزاد اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار داشت: با تشکیل کمیته‌ای متشکل از نماینده استاندار، نماینده سازمان مرکزی (معاونت عمرانی) و نماینده دفتر حقوقی، مستندسازی اراضی دانشگاه باید تا پایان سال جاری به اتمام برسد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *