ادمیلسون: مسی هر لحظه می‌تواند توازن بازی را بر هم بزند/ برزیل برای قهرمانی باید تهاجمی تر بازی کند

23:29 - 19 تير 1400
کد خبر: ۷۴۰۲۷۱
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
بازیکن سابق تیم ملی فوتبال برزیل گفت: مسی بازیکنی است که هر لحظه می‌تواند توازن حاکم بر بازی را برهم بزند، خواه روی یک ضربه آزاد باشد یا یک توپ مرده.

- تیم‌های ملی فوتبال برزیل و آرژانتین بامداد فردا، ۲۰ تیر ماه در فینال کوپا آمریکا به مصاف هم می‌روند. در آستانه این بازی ادمیلسون بازیکن سابق تیم ملی فوتبال برزیل درباره شرایط این بازی و رویایی دو تیم در گفت‌وگو با میزان توضیحاتی ارائه داد که در زیر می‌خوانید:‌

*ارزیابی شما از عملکرد برزیل در رقابت‌های کوپا آمریکا چه بوده است؟

عملکرد تیم ملی برزیل به شدت تحت تأثیر عملکردهای فردی پاکتا و نیمار جونیور و در برخی لحظات توسط ریچارلیسون قرار داشت. هنوز چیزهای زیادی برای پیشرفت وجود دارد، به همان روشی که ما می دانیم تیته تجربه های زیادی را با تیم دعوت شده برای این مسابقات انجام داده است. فکر می کنم باید در یک مسابقه پیشرفت های زیادی داشته باشیم و ثبات بیشتری داشته باشیم. من همچنین فکر می کنم که برزیل باید تهاجمی تر باشد و اگر ما با پکیتا موفقیت کسب می کردیم دقیقاً به این دلیل بود که او در یک سوم آخر این میدان هافبک تهاجمی تری بود.

* به نظر شما کدام تیم شانس پیروزی در بازی آخر را دارد؟ آیا مسی می‌تواند سرانجام طلسم را بشکند و برای اولین بار عنوان مهمی را در سطح ملی بدست آورد؟

می‌دانم که برزیل با دو بازیکن بسیار مطمئن وارد زمین می شود که نیمار جونیور و لوکاس پاکتا هستند و عملکرد کاسمیرو در کارهای دفاعی بسیار مهم خواهد بود. از سوی دیگر ، آرژانتین با دروازه بان بسیار مطمئنی برای عملکرد درخشان در آخرین مسابقه وارد میدان می‌شود. در کنار آن همیشه با حساب کردن مسی که قادر به برهم زدن شرایط یک مسابقه است، خواه یک ضربه آزاد باشد یا یک توپ مرده در هر زمانی از بازی. امیدوارم که این یک مسابقه با صحنه‌های تهاجمی بسیاری همراه باشد و  معتقدم که کاملاً ممکن است که ما یک تساوی داشته باشیم و سپس اگر به ضربات پنالتی برسد، ما یک نبرد عالی بین دو دروازه بان بسیار خوب خواهیم داشت. درباره مسی و اینکه عنوان ملی ندارد، فقط در مورد خود مسی نیست. تیم ملی آرژانتین مدتی است عناوین مهمی ندارد، بنابراین شما نمی‌توانید این مسئولیت را فقط بر عهده مسی داشته باشید. اما معتقدم او این شانس را دارد که با دوستان تیمش در این مسابقات پیروز شود.

 

ادمیلسون: مسی هر لحظه می‌تواند توازن بازی را بر هم بزند/ برزیل برای قهرمانی باید تهاجمی تر بازی کند

 

*به نظر شما کدام یک از این دو بازیکن نیمار و مسی می‌توانند قهرمانی را برای تیم خود به ارمغان بیاورند؟

هر دو تیم وابستگی عمیقی به عملکرد فردی دو بازیکن دارند. من معتقدم که از طرف دیگر توازن در توانایی بازیکنان دیگر برای عدم تعادل مسابقه (دی ماریا، لائوتارو، ریچارلیسون، پاکتا و گابریل باربوسا) نیز وجود دارد. اگر اقدامات دفاعی روی نیمار جونیور و مسی خوب انجام شود، فکر می کنم این یک مسابقه بسیار متعادل خواهد بود، اما من می گویم که از نظر عملکرد جمعی، آرژانتین از ثبات برخوردار است و از طرف دیگر برزیل، به طور جداگانه بازیکنان بیشتری دارد که می توانند تعادل نداشته باشند

*از نظر تاکتیکی، رمز پیروزی برزیل برابر آرژانتین چه خواهد بود؟

از نظر تاکتیکی ، برزیل باید اقدامات تهاجمی بیشتری نسبت به مسابقات قبلی داشته باشد، تا خط هافبک خود را بیشتر و بهتر در طول مسابقه پیش ببرد تا بیشتر به سمت کناره های زمین عمل کنند. همچنین فکر می کنم که برزیل سه بازیکن دارد که می توانند شگفت زده شوند زیرا آنها به دنبال حضور بیشتر در تیم ملی هستند. بسته به آنچه تیته فکر می کند تیم او از نظر تاکتیکی دارای عملکرد عمل متنوعی خواهد بود: زیرا دو بازیکن از اورتون و همچنین در کنار آنان گابریل باربوسا ممکن است عناصر غافلگیر کننده این بازی باشند. آنها برای داشتن فرصتی بیشتر برای بازی در نقش اصلی در تیم برزیل، حتی در تصمیم گیری ، بسیار می جنگند. اگر آرژانتین بودم ، نگاهم به ورود این سه عنصر چه از ابتدا و چه در طول مسابقه بود

*کاسمیرو در مصاحبه‌ای گفت که همه آرژانتین محدود به مسی نیست و سایر بازیکنان آنها از نظر تاکتیکی عالی هستند و هیچ کس را نباید دست کم گرفت و چقدر با او موافق هستید.

این صحبت‌های هوشمندانه ای بود که توسط کاسمیرو انجام شد و همچنین دارای تواضع زیادی از بیان سخنان او است، زیرا برای کسی که دارای نقش رهبری دارد و حتی کاپیتان تیم ملی برزیل است بسیار خوب است. اما این همچنین راهی برای جلب توجه است زیرا همانطور که در سوال قبلی گفتم اگر آرژانتین عناصری دارد که به تنهایی فراتر از خود مسی تعادل ندارند ، مطمئناً برزیل عناصر بیشتری هم در ترکیب اصلی و هم روی نیمکت دارد. بنابراین آنچه کاسیمیرو گفت درست است، این سخنرانی هوشمندانه ای است و برای هر دو طرف معتبر است ، اما بیشتر از آرژانتین طرفدار برزیل است که احتمال عدم تعادل مسابقه توسط سایر ورزشکاران را دارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *