رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افزایش ساعت ورزشی دانش‌آموزان با اجرای المپیاد درون مدرسه‌ای

19:30 - 14 شهريور 1394
کد خبر: ۷۳۵۸۲
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان- معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از مشارکت ۳.۵ میلیونی دانش‌آموزان در نخستین سال اجرای المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای خبر داد و گفت: هدف ما این است که هر دانش‌آموز در طول هفته شش ساعت ورزش در مدرسه انجام دهد که این کار با المپیاد درون‌مدرسه‌ای اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی میزان، مهرزاد حمیدی امروز در شورای عالی تشکیلاتی دومین المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای که در ساختمان اصلی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد با بیان اینکه المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای یک رویداد مسابقاتی نیست بلکه یک تغییر نگرش است، اظهار کرد: درس تربیت بدنی با 33 هزار معلم ورزش و المپیاد درون مدرسه‌ای و طرح مدرسه قهرمان از مهر امسال آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 2 ساعت زمان درس تربیت بدنی در هفته را نمی‌توانیم به 6 ساعت افزایش دهیم، خاطرنشان کرد: هدف ما این است که هر دانش‌آموز در طول هفته 6 ساعت ورزش در مدرسه انجام دهد که این کار با المپیاد درون مدرسه اتفاق خواهد افتاد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه میزان مشارکت دانش‌آموزان در المپیاد درون مدرسه‌ای به طور میانگین 42.5 درصد بود، تصریح کرد: در مجموع 3.5 میلیون نفر در این طرح مشارکت داشته‌اند اما عدد واقعی افرادی که در این طرح حضور یافتند بیش از پنج میلیون دانش‌آموز بود.

حمیدی با بیان اینکه 68.5 درصد دانش‌آموزان مدارس مجری طرح المپیاد درون مدرسه‌ای در این برنامه مشارکت داشتند، گفت: این طرح کشش دارد که به عنوان مکمل درس تربیت بدنی قرار گیرد تا 6 ساعت پویایی و تحرک را برای دانش‌آموزان داشته باشیم.

وی با اشاره به تعداد دانش‌آموزانی که مجری طرح المپیاد درون مدرسه‌ای بودند، گفت: یک میلیون و 897 هزار و 609 نفر به عنوان مجری این طرح بودند که یک میلیون و 400 هزار نفر آنها دانش‌آموز هستند که بزرگترین عرصه داوطلبی در ورزش کشور شکل گرفته است.

وی افزود: نرخ نفوذ المپیادها در روستاها، مدارس عشایری، مدارس استثنایی و مدارس اقلیت‌ها، المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای بود که زبان مشترک مدارس شده است.

حمیدی با اشاره به جذب کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای طرح المپیاد درون مدرسه‌ای خاطرنشان کرد: مجموعاً 29 میلیارد تومان اعتبار برای این کار جمع‌آوری شد که 20 میلیارد تومان آن با تکیه بر اسپانسرهای این طرح بود.

وی با بیان اینکه 272 هزار و 538 خبر در خصوص المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای منتشر شده است، گفت: این طرح در مجموع 40 میلیون نفر در کشور را که شامل 13 میلیون دانش‌آموز و 26 میلیون والدین آنهاست، پوشش می‌دهد.



تقی
|
-
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
0
0
چطور بدون تغییر درساعات دیگه یا تداخل در آنها میشه 6ساعت در هفته زنگ ورزش داشت؟؟؟ اینم یکی از طرح های مسخره دهن پر کن آن است
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *