منابع و ضرایب امتحانی آزمون قضاوت اعلام شد

9:38 - 14 شهريور 1394
کد خبر: ۷۳۳۹۴
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان- مواد و ضرایب امتحانی برای داوطلبان دانشگاهی و حوزوی شرکت کننده در آزمون قضاوت امسال اعلام شد.
، قوه قضاییه به استناد«آیین نامه نحوه جذب،گزینش و کارآموزی داوطلبان تصدی امر قضا و استخدام قضات»، مصوب  92.02.26 رییس قوه قضاییه و با عنایت به اصل انتخاب اصلح و لزوم شایسته سالاری در تصدی منصب خطیر قضا، از اشخاص واجد شرایط از طریق برگزاری آزمون کتبی و مصاحبه علمی با همکاری سازمان سنجش آموزش کشور ثبت نام به عمل می‌آورد.

مواد و ضرایب امتحانی ویژه داوطلبان دانشگاهی و حوزوی و همچنین نحوه پذیرش در حوزه‌های قضایی به شرح زیر است:
 
1-داوطلبان دانشگاهی:

حقوق اساسی(ضریب1)، حقوق مدنی(ضریب 3)، حقوق تجارت (ضریب2)،آیین دادرسی و اجرای احکام مدنی(ضریب 2)، آیین دادرسی و اجرای احکام کیفری(ضریب 2)، حقوق جزای عمومی(ضریب 2)، حقوق جزای اختصاصی(ضریب2)، فقه:از ابتدای کتاب قضاء تا پایان شرح لمعه(ضریب 2)، اصول فقه،اصول استنباط علامه حیدری(ره)(ضریب1)

2-داوطلبان حوزوی:

حقوق اساسی(ضریب1)، حقوق مدنی (ضریب3)، حقوق جزای عمومی(ضریب1)، حقوق جزای اختصاصی(ضریب2)، فقه: بیع مکاسب(ضریب4)، فقه:شرح لمعه،از ابتدای کتاب قضاء تا پایان شرح لمعه(ضریب3)، اصول فقه: رسائل و جلد یک کفایه (ضریب4)

نحوه پذیرش در حوزه‌های قضایی:

1-داوطلبان در مرحله ثبت نام باید استان‌های محل خدمت را به ترتیب اولویت انتخاب کنند. بدیهی است که این انتخاب قطعی است و در مراحل بعدی به هیچ عنوان تغییر نخواهد کرد.

2-بر اساس قانون الحاق ماده(7) و تبصره آن به قانون نقل و انتقال دوره ای قضاوت مصوب 1379.12.10 بانوان می‌توانند محل اقامت دائمی همسر با پدر (در خصوص بانون مجرد)خود را در اولویت انتخاب کنند.

3-به استناد ماده(5) آیین نامه نحوه جذب،گزینش و کارآموزی داوطلبان تصدی امر قضاء و استخدام قضات مصوب 1393.02.26 داوطلبانی که معدل کل آنان در آزمون بیش از 50درصد باشد، بر اساس اولویت های اعلامی و چند برابر ظرفیت نهایی به مصاحبه علمی دعوت خواهند شد.

4-داوطلبانی که موفق به قبولی در مصاحبه علمی می‌شوند، به اداره کل گزینش معرفی و در صورت قبولی در تمامی مراحل گزینش، براساس اولویتی که در آن قبول شده اند،به خدمت گرفته خواهند شد.

داوطلبان شرکت کننده در این آزمون می‌توانند برای اطلاع از شرایط، هزینه ثبت نام و همچنین مدارک مورد نیاز به اینجا مراجعه کنند.


 



علی
|
-
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
0
0
سلام، میخواستم اگه میشه ، شما که با مسئولین ازمون قضات در ارتباط هستید، ازشون بپرسید کارت پایانخدمت و تا کی میتونیم ارائه بدیم، من با قرداد پنج ساله تو یه سازمان نظامی کار میکنم و دوسال دیگه قراردادم تموم میشه و کارت پایان خدمت میگیرم، میتونم تو آزمون شرکت کنم یا ن؟
احمد
|
-
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
0
0
سلام من بهمن ماه فارغ التحصیل میشم و کارت پایان خدمت ندارم،کسی میدونه امکان شرکت تو ازمون رو دارم یا نه؟ یه عده میگن میشه شرکت کرد
حسن
|
-
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
0
0
سلام من فارق التحصیل دانشگاه آزاد رشته علوم قضایی کارشناسی از استان لرستان خرم اباد هستم. آیا میتونم در ازمون قضاوت شرکت کنم؟ و اینکه تفاوت حقوق و علوم قضایی چیه؟ ممنون
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *