دانشجویان در میهمانی‌ها بوی مخدر گل را استشمام می‌کنند و معتاد می‌شوند!

23:08 - 12 شهريور 1394
کد خبر: ۷۳۰۷۶
خبرگزاری میزان - نائب اول کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به ضرورت افزایش آگاهی و دانش خانواده‌ها در زمینه عوارض مواد مخدر صنعتی نسبت به اعتیاد جوانان از طریق استشمام بوی "ماده مخدر گل" در محافل دانشجویی و مهمانی‌ها هشدار داد.
دانشجویان در میهمانی‌ها بوی مخدر گل را استشمام می‌کنند و معتاد می‌شوند!به گزارش به نقل از خبرآنلاین، حسین طلا گفت: در میان معضلات اجتماعی کشور مساله اعتیاد رتبه نخست را دارد و دغدغه بسیاری از مردم و مسئولان کشور به شمار می‌رود. 36 سال از انقلاب اسلامی ایران گذشته است، اقدامات خوبي هم انجام شده اما هنوز به موفقيت قطعي نرسيده‌ايم.

نماینده مردم تهران افزود: آمار معتادان باعث نگرني است. موضوع مواد مخدر صنعتی به مساله اعتیاد در کشور دامن زده و خانواده‌های زیادی را درگیر ساخته است.

وی به شیوه‌های اعتیاد جوانان اشاره کرد و گفت: در زمان کنونی بسیاری از افراد ناخودگاه معتاد شده و به دلیل عدم اطلاع از روان‌گردان‌ها به مصرف این مواد روی‌آورند. موادی که آثار اجتماعی و فردی مصرف آن چندین برابر نوع سنتی است و اعتیاد آن عوارض جبران ناپذیری را به همراه دارد. بنابراین افزایش آگاهی و دانش خانواده‌ها در این زمینه امری بسیار مهم و ضروری به شمارمی‌رود.

نائب اول کمیسیون اجتماعی مجلس از اعتیاد دانشجویان از طریق استشمام بوی مخدر گل خبر داد و گفت: جوانان در جلسات غیر دانشگاهی در محافلی دعوت به بوی گل شده که این گل آغشته به مواد مخدر است و فرد را ناخودآگاه درگیر اعتیاد می‌سازد. اعتیادی که با آگاهسازی می‌توان از آن پیشگیری کرد و باید نسبت به این مساله افراد دانش داشته باشند.

اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر

طلا گفت: تجربه نشان داده که هر زمان با چالش مواجه شده‌ایم حضور مردم برای حل مشکل چاره‌ساز بوده است، در زمان جنگ تحمیلی و دفاع مقدس حضور یکپارچه مردم موفقیت را به همراه داشت و با ورود بسیج بر مشکلات بسیاری فائق آمدیم. بنابراین رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر که توسط وزیر کشور و ستاد مبارزه با مواد مخدر مطرح شده است نیزموفقیت بزرگی را در عرصه مبارزه با مواد مخدر به وجود خواهد آورد.

نماینده مردم تهران با اشاره به وجود 15 هزار معتاد متجاهر در تهران عنوان داشت: در حال حاضر برای جمع آوری و درمان این افراد با دستگاه‌ها دچار مشکل هستیم و باید علاوه بر تلاش و همکاری هرچه بیشتر دستگاه‌ها از وجود سازمان‌های مردم نهاد در این زمینه بیشتر بهره‌مند شد.

وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان امسال شاهد فعالیت هرچه بیشتر سازمان‌های مردم نهاد برای تحت پوشش قراردادن خانواده معتادان و درمان این افراد بودیم و این مساله موید تاثیر فعالیت این تشکل‌های برای پیشگیری از اعتیاد و مبارزره با مواد مخدر است. البته این مساله به مدیریت نیازمند است و مرکز مدیریت سازمان‌های مردم نهاد باید ساماندهی کرد.

شادی در خانواده ایرانی وجود دارد

نائب اول کمیسیون اجتماعی مجلس در مورد ار تباط کمبود شادی با اعتیاد گفت: برخی منظور از شادی را بی بند و باری می‌دانند که ما این مساله را نمی‌پذیریم. حتی کشورهایی که این مسیر را برای کسب شادی طی کرده‌اند درصدد بازگشت بوده چراکه از مسیر خانواده دور و پایه‌های خانواده با بند و باری متزلزل شده است.

طلا با تاکید بر اینکه شادی غیر از بی‌بند و باری جای مخالفت ندارد، افزود: در حال حاضر شادی در جامعه وجود دارد و افراد خانواده از در کنار هم بودن لذت می‌برند.

نماینده مردم تهران در ادامه به ارتباط مسائل و مشکلات اقتصادی با موضوع اعتیاد اشاره کرد و بیان داشت: این مساله نه با اعتیاد بی‌ربط است و نه تماما به آن مرتبط می‌شود چراکه برخی معتادان از خانواده‌های ثروتمند و متمول هستند ولی به دلایل گوناگون همچون فقر فرهنگی در معضل مواد مخدر گرفتار شده اند.

وی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر را راهی درست جهت رفع اعتیاد دانست و تاکید کرد: باید مدیریت در این زمینه وجود داشته باشد و ستاد مشترکی برای رفع معضل کارتن خوابی و معتادان ایجاد شود.

نائب اول کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان با اشاره به مجازات‌های مواد مخدر گفت: قاچاقچیان همیشه به دنبال کسب روش‌های مقابله با قانون هستند و به طور مثال به صورتی عمل کرده که به میزانی مواد را حمل کنند که محکوم به اشد مجازات نشوند. بنابراین پیشگیری اجتماعی موثر تر از مجازات در امر مبارزه با مواد مخدر است.

/انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ناشناس
|
-
|
۰۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
0
0
الان حشیش گل داره به صورت هکتاری کاشت میشه تفیخ نداره نیره سراغ اینا لطفا نظرم منم بزار با تشکر
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *