«طوفان»؛ رویین‌تن صنعت دفاعی کشور مقابل تله‌های انفجاری دشمن

21:30 - 09 خرداد 1400
کد خبر: ۷۲۸۸۰۸
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
خودروی نفربر «طوفان»، خودرویی زرهی ضد مین و ضد کمین قابلیت مقاومت در برابر انفجار مین و تله‌های انفجاری دشمن را دارد و به سلاح‌های نیمه سنگین مجهز است.
- دوران دفاع مقدس به عنوان دُری در صدف تاریخ انقلاب اسلامی علاوه بر دانشگاه بزرگ ایثار، مجاهدت و ولایت‌مداری یک الگویی مهم و ارزشی برای راهبرد «ما می‌توانیم» بود، با گذشت بیش از سه دهه از جنگ تحمیلی، این حماسه بزرگ بر تارک تاریخ پر گهر کشور درخشندگی خاصی دارد.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در خاکریز خود کفایی و اتکا به ظرفیت‌های داخلی به پایگاه اصلی تأمین نیاز‌های نیرو‌های مسلح تبدیل شده است و با حرکت روی ریل بومی‌سازی محصولات دفاعی، زنجیره واردات و نیاز به دست بیگانه را بر خلاف دوران ننگین رژیم طاغوت قطع کرد و با ساخت محصولات دفاعی با قابلیت ضد مین و ضد کمین کارنامه ارزشی از خود ثبت کرده است.
 
«طوفان»؛ رویین‌تن صنعت دفاعی کشور مقابل تله‌های انفجاری دشمن/تجهیز نفر بر طوفان به سلاح‌های نیمه سنگین
خودرو زرهی ضدمین و ضدکمین «طوفان» یکی از انواع میوه‌های محصولات دفاعی بومی در صنعت دفاعی کشور ساخته وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح است، این خودروی ۴*۴ با قابلیت مقاومت در برابر انفجار مین و تله‌های انفجاری دشمن از قدرت مانور بالایی برخور دار است و توانمندی عبور از کانال آب با عمق ۱.۵ متر و موانع عمودی ۵۰ سانتی متر را دارد، خودروی زره‌ای طوفان در میدان درگیری را می‌دهد.
 
[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/3112200_422.mp4']

خودروی زره‌ای طوفان به سلاح‌های نیمه سنگین مجهز شده است، دریچه‌های تیراندازی از کابین عقب، حفاظت بالستیکی برای حفاظت از نفرات کابین (ظرفیت ۱۰ نفره) و سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت از جمله مشخصات فنی این نفر بر بومی است.
 
«طوفان»؛ رویین‌تن صنعت دفاعی کشور مقابل تله‌های انفجاری دشمن/تجهیز نفر بر طوفان به سلاح‌های نیمه سنگین
امیرسرتیپ امیرحاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بیان ویژگی‌های نفر بر طوفان، با اشاره به قیمت تولید نفربر طوفان نسبت به نمونه‌های خارجی، گفت: قیمت این کلاس خودرو در سطح بازار‌های جهانی تا ۵۰۰ هزار دلار بوده که بحمدالله با تلاش متخصصان صنایع زرهی سازمان صنایع دفاع بهای تمام شده این خودرو بومی با قیمتی به مراتب کمتر تحویل نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌شود.
 
خودرو ضدمین و ضدکمین طوفان در سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جهت انجام ماموریت‌های پشتیبانی رزمی و تردد در مناطق جنگی و عملیاتی ساخته و آبان ماه سال ۹۷ با حضور مسؤلان کشوری و لشگری رونمایی شد.
 

برچسب ها: ارتش سپاه موشک تانک

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *