رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

جریمه گوگل از سوی روسیه بدیل عدم حذف محتوای ممنوعه

20:20 - 04 خرداد 1400
کد خبر: ۷۲۷۵۶۷
شرکت گوگل از سوی دادگاهی در روسیه بدلیل عدم حذف محتوای ممنوعه جریمه شد.

- دادگاهی در روسیه شرکت گوگل را به مبلغ ۴ میلیون روبل (معادل ۵۴۵۴۰ دلار) به دلیل خودداری از حذف محتوای ممنوعه جریمه کرده است.

سازمان فدرال «نظارت بر ارتباطات، اطلاعات، فناوری و رسانه‌های عمومی روسیه» در روز دوشنبه به گوگل هشدار داده بود که اگر محتوای ممنوعه از نظر مسکو را حذف نکند ترافیک این شرکت در روسیه کند خواهد شد.

از سوی دیگر، یک سخنگوی سازمان فدرال «نظارت بر ارتباطات، اطلاعات، فناوری و رسانه‌های عمومی روسیه» در گفتگو با ایتارتاس مدعی شده بود که، گوگل از حذف محتوای ممنوعه در روسیه خودداری کرده و ۲۰ تا ۳۰ درصد از لینک‌های مرتبط با این مطالب را حذف نمی‌کند.

وی اظهار کرده بود که، گوگل به طور کامل به تعهداتش برای حذف لینک‌های مرتبط با مطالب ممنوعه در کشور ما از نتایج جستجو‌ها در روسیه عمل نمی‌کند.

سخنگوی سازمان فدرال «نظارت بر ارتباطات، اطلاعات، فناوری و رسانه‌های عمومی روسیه» در این راستا گفت: بصورت میانگین، بین ۲۰ تا ۳۰ درصد از لینک‌های مربوط به محتوا‌های ممنوعه در روسیه از جمله وب‌سایت‌های سازمان‌های تروریستی و افراطی و وب‌سایت‌های دارای تصاویر هرزه از گروه‌های اقلیت یا فروشگاه‌های آنلاین فروش مواد مخدر از نتایج جستجو‌ها حذف نمی‌شوند.

این نهاد روسی تاکید کرده است که، حجم مطالب ممنوعه و مدت زمان امتناع گوگل از حذف آن‌ها دلایل کافی برای اقدام علیه این شرکت فراهم می‌آورند.

این خبر در زمانی منتشر شده است که، شرکت توییتر و روسیه بیش از یک ماه قبل به توافقاتی برای حذف محتوای ممنوعه دست پیدا کرده‌اند.


برچسب ها: روسیه شرکت گوگل

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *