رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افرادی که شورای نگهبان را زیر سوال می‌برند یا اغراض جناحی دارند یا قانون را نفهمیده‌اند

5:05 - 11 شهريور 1394
کد خبر: ۷۲۰۵۴
خبرگزاری میزان - عضو ارشد حزب موتلفه اسلامی گفت:یک گروه از مخالفان شورای نگهبان، عوامل ناشناخته بیگانه هستند که از ابتدای پیروزی انقلاب هجمه‌ها و اتهاماتی را علیه شورای نگهبان روا داشته‌اند و گروه دیگر عوامل باندی هستند که پیشبرد اغراض و مقاصد جناحی‌شان را مقدم بر منافع و مصالح ملی می‌دانند.
افرادی که شورای نگهبان را زیر سوال می‌برند یا اغراض جناحی دارند یا قانون را نفهمیده‌انداسدالله بادامچیان عضو ارشد حزب موتلفه اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی میزان با اشاره به هجمه‌های اخیر به شورای نگهبان برای تحت فشار قرار دادن این شورا با توجه به نزدیکی ایام انتخابات اظهار کرد: اصل قضیه شورای نگهبان یک امر عقلایی، شرعی و ضروری است که به هیچ وجه قابل خدشه نیست و از آنجاییکه نمایندگان مجلس در منصب و جایگاه بااهمیتی قرار دارند، بنابراین ضرورت نظارت بر فرآیند انتخابات مجلس و احراز صلاحیت کاندیداها توسط نهاد عالی شورای نگهبان، یک ضرورت انکارناپذیر است.

وی در ادامه با طرح یک پرسش، تصریح کرد: کدام عقل و کدام شرع و کدام منطق می‌پذیرد که در نظام جمهوری اسلامی با این همه دشمن استکباری و تکفیری، کاندیداهای انتخاباتی بدون نظارت وارد مجلس شوند؟

بادامچیان با اشاره به دو گروهی که به مخالفت با شورای نگهبان می‌پردازند، گفت: یک گروه از مخالفان شورای نگهبان، عوامل ناشناخته بیگانه هستند که از ابتدای پیروزی انقلاب هجمه‌ها و اتهاماتی را علیه شورای نگهبان روا داشته‌اند و گروه دیگر عوامل باندی هستند که پیشبرد اغراض و مقاصد جناحی‌شان را مقدم بر منافع و مصالح ملی می‌دانند.  

عضو ارشد حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر وزیر کشور در رابطه با دایره اختیارات شورای نگهبان، اظهار کرد: این حرف که شورای نگهبان، مجری انتخابات نیست، حرف کاملا درستی است و همچنین گام اول احراز صلاحیت‌ها را نیز هیئت‌های اجرایی برعهده دارند، اما این بدین معنا نیست که فرآیند احراز صلاحیت‌ها به طور تمام و کمال در انحصار هیئت‌های اجرایی باشد.

وی ادامه داد: دولت‌ها معمولا تمایلات حزبی و جناحی دارند، بنابراین علاوه بر هیئت‌های اجرایی باید یک نهاد عالی‌تر وجود داشته باشد که مرجع رسیدگی به شکایت‌ها در امر احراز صلاحیت کاندیداهای انتخاباتی باشد؛ از این رو در قانون اساسی مترقی جمهوری اسلامی، نهاد شورای نگهبان درنظرگرفته شده است.
  
بادامچیان در ادامه با اشاره به عدم احراز صلاحیت برخی کاندیداها توسط شورای نگهبان، گفت: کارویژه شورای نگهبان احراز یا عدم احراز صلاحیت کاندیداها طبق موازین قانونی و محاکمات قضائی است و شورای نگهبان همه کاندیداها را ردصلاحیت نمی‌کند بلکه صلاحیت برخی از آن‌ها را بنا بر قرائن و دلایل قانونی احراز نمی‌کند.

عضو ارشد حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه شورای نگهبان از شش فقیه عادل و آگاه به مقتضیات زمان و شش حقوقدان زبده تشکیل می‌شود، خاطرنشان کرد: افراد و یا جناح‌هایی که به مخالفت با نهاد شورای نگهبان می‌پردازند یا دارای اغراض سیاسی هستند و یا اینکه باید مواضع و فهم خود از قانون را تصحیح کنند چون امر عقلایی،علمی، فقهی و شرعی شورای نگهبان را زیر سوال می‌برند. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *