آمریکا؛ سرزمینی ناامن که سرانش داعیه برقراری امنیت در جهان دارند

10:21 - 09 شهريور 1394
کد خبر: ۷۱۹۶۹
خبرگزاری میزان- ایالت ها و شهرهای مختلف آمریکا همواره شاهد جنایات و کشتار ناشی از حمل سلاح است. رسانه های جهان همواره اخبار و گزارش هایی از تیراندازی در مدارس، خیابان ها و فروشگاه های شهرهای مختلف این کشور را مخابره می کنند. ریشه این کشتار و جنایات از وجود لابی های مختلف از جمله لابی صهیونیسم و سیاست های تبعیضی کاخ سفید ناشی می شود.
به گزارش سرویس بین الملل ؛ این موضوع که هر کسی در آمریکا می‌تواند آزادانه اسلحه حمل کند برای ما کمی عجیب به نظر برسد؛ ولی اگر بخواهیم برای یافتن پاسخ این پیچیدگی، کل موضوع را به وجود یک لابی نزدیک به شرکت های اسلحه‌سازی در کنگره‌ آمریکا پیوند بزنیم چندان درست نیسب بلکه لابی های دیگر نیز دراین امر دخیلند از جمله لابی صهیونیسم که بهره لازم را در زمان های لازم از این ناهنجاری می برد.

به این نکته باید توجه داشت که بر اساس قوانین غیر دمکراتیک بودن نظام حاکم بر آمریکا، هر 9 قاضی مادام العمر دادگاه فدرال این کشور توسظ شخص رئیس جمهور و یا 2 سناتور از هر ایالت بدون در نظر گرفتن جمعیت آن ایالت انتخاب می شوند و این موضوع نیز می تواند مصادقی برای تکیه بر لابی صهیونیستی باشد. چرا که این امر منافع انها را در تداوم بخشیدن به سلطه طلبی تامین می کند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *