افزایش ۵۰ درصدی عملیات اورژانس برای بیماران کرونایی در دو هفته اخیر

13:14 - 05 ارديبهشت 1400
کد خبر: ۷۱۹۶۲۹
رییس سازمان اورژانس کشور از افزایش ۵۰ درصدی عملیات تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ طی دو هفته گذشته برای بیماران کرونایی در سراسر کشور خبر داد.

- پیرحسین کولیوند روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت پنجمین روز از هفته سلامت گفت: طی روز‌های گذشته تماس‌های زیادی در خصوص کووید ۱۹ با شماره اورژانس ۱۱۵ انجام شد که کارشناسان و تکنسین‌های این مرکز با مشاوره دادن و اشتراک گذاشتن اطلاعات به سئوالات هموطنان در خصوص این بیماری پاسخ دادند.

وی با اشاره به اینکه در هفته گذشته ۴۱ هزار و ۲۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها بستری هستند، ادامه داد: از این شمار بیمار کرونایی ۳۵ هزار و ۲۰۰ نفر توسط اورژانس به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل شده اند که ۱۳ درصد بیماران به صورت سرپایی و بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار گرفتند و ترخیص شدند و اکنون در تهران ۹ هزار و ۳۱۰ بیمار بستری هستند که تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

رئیس سازمان اورژانس کشور اظهار داشت: در فروردین امسال نسبت به فروردین ۹۹، ۷۲ درصد افزایش را در ماموریت‌های اورژانسی داشته‌ایم که بیشتر آن‌ها مربوط به حوادث ترافیکی بوده است؛ ضمن اینکه استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و خراسان رضوی بیشترین حوادث ویژه را داشته‌اند.

کولیوند اضافه کرد: همچنین در فروردین امسال ۱۶ زلزله بالای ۴ ریشتر داشتیم که یکی از این زلزله‌ها ۵.۹ ریشتر بود که در بندر گناوه بوشهر اتفاق افتاد و ۱۴ مصدوم بر جای گذاشت، البته این تعداد به علت ترس و فرار از حادثه مصدوم شدند. همچنین در زلزله ۵.۴ ریشتری مریوان کردستان نیز به علت اضطراب و دلهره ۱۰ مصدوم داشتیم.

وی با اشاره به کاهش ۴۲ درصدی ماموریت مربوط به حوادث جوی در فروردین ۱۴۰۰ گفت: در این مدت رشد ۷۰ درصدی در نزاع‌ها را شاهد بودیم به طوری که استان‌های آذربایجان، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و مازندران بیشترین نزاع‌ها را داشته‌اند.

وی در خصوص استفاده از نقاهتگاه‌ها برای بیماران کرونایی نیز گفت: حدود ١۴٠ هزار تخت در هتل‌ها و مهمانسرا‌ها آماده کردیم، اما در موج‌های قبلی برای استفاده از این مراکز استقبال خوبی نشد. برخی هتل‌ها و مهمانسرا‌ها در تهران در دو روز آینده مورد استفاده قرار می‌گیرند. اسامی این هتل‌ها و مهمانسرا‌ها اعلام می‌شود و تیم‌هایی با برنامه ریزی انجام شده حضور خواهند یافت.

رئیس سازمان اورژانس کشور در خصوص همکاری اورژانس با شهرداری تهران برای ایجاد پد بالگرد نیز اظهار داشت: شهرداری بیشترین همکاری را با اورژانس کشور داشته است که در راستای این همکاری ۶۴ پد بالگرد در تهران ایجاد شده که از این پد‌ها استفاده می‌شود.


برچسب ها: کرونا اورژانس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *