بخش‌های تولیدی نیازمند معافیت‌های مالیاتی هستند

15:00 - 05 فروردين 1400
کد خبر: ۷۱۱۶۸۲
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: در بیشتر کشور‌های پیشرفته بخش تولیدی از انواع معافیت‌های مالیاتی وام‌های کم بهره و حمایت‌های دولتی برخوردار است، اما در ایران دولت به دلیل شفافیت این بخش، مالیات گیری از این بخش را افزایش می‌دهد.
امیر کاظمی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۰ به نام سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» اظهار کرد: سیاست‌های دولت در سال‌های اخیر یکی از مهم‌ترین ضربات را به بهش  تولید وارد کرده است به گونه‌ای که مالیات بخش‌های مولد را افزایش داده در حالی که مالیات بخش‌های کاذب اقتصاد مانند سکه و طلا نزدیک به صفر است.

این عضو اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: در بیشتر کشور‌های پیشرفته بخش تولیدی از انواع معافیت‌های مالیاتی وام‌های کم بهره و حمایت‌های دولتی برخوردار است، اما در ایران دولت به دلیل شفافیت این بخش، مالیات گیری از این بخش را افزایش می‌دهد.
 
 
وی افزود: بازار فعالیت‌های کاذب مانند خرید و فروش ارز به دلیل عدم شفافیت از پرداخت مالیات معاف هستند.

کاظمی ادامه داد: استفاده از مالیات‌های تنظیمی می‌تواند بر رفتار فعالان اقتصادی تاثیر گذار باشد و با هدایت نقدینگی به سمت تولید زمینه افزایش اشتغال زایی را فراهم شود.

این عضو اتاق بازرگانی بیان کرد: دولت می‌تواند به عنوان بزرگترین کارفرما دستگاه‌های اجرایی خود را ملزم به تامین تجهیزات از بازار داخلی کند و با این اقدام سهم  تولیدات داخلی را افزایش دهد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *