باید از ورود کالا‌هایی که نمونه مشابه آن در کشور تولید می‌شود جلوگیری شود

15:00 - 04 فروردين 1400
کد خبر: ۷۱۱۶۸۱
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: برای حمایت از بخش‌های تولیدی باید از ورود کالا‌هایی که نمونه مشابه آن به کشور تولید می‌شود جلوگیری کرد.
پیام طهماسبی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۰ به عنوان سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» اظهار کرد: برای حمایت از بخش های تولیدی باید از ورود کالاهایی که نمونه مشابه آن به کشور تولید می‌شود جلوگیری کرد.

عضو اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: تجربه بسیاری از کشورهایی که در حال حاضر تولید کننده برندهای معتبر در بازارهای جهانی هستند، نشان می‌دهد در گام نخست برای پا گرفتن تولید باید با ممنوعیت واردات کالا شرایط را برای تولید انبوه کالا فراهم کرد و در مراحل بعدی با حمایت‌های لازم و شرایط را برای رقابت با کالای خارجی فراهم کرد.
 
 
وی افزود: حمایت دولت در مراحل اولیه از تولید کنندگان یک اصل اقتصادی است اما این حمایت نباید منجر به انحصارگرایی شود و باید با ارزیابی تولیدات بنگاه های اقتصادی به سمت رقابت پذیری حرکت کرد.

طهماسبی  بیان کرد: راهکار دیگر از حمایت تولید را می‌توان ارائه سوبسید به کالای نهایی تولید شده است مانند اقدامی که آلمان برای کالاهای تولیدی خود پس از جنگ جهانی اول کرد این تلاش می تواند باعث ترغیب مصرف کنندگان به خرید کالای ایرانی شود.

عضو اتاق بازرگانی تهران بیان کرد: مجموعه عوامل ذکر شده برای ارائه سوبسید و ممنوعیت وردات کالاهای خارجی مشابه می تواند در تصمیم گیری خریدار برای انتخاب کالای ایرانی تاثیرگذار باشد اما این نکته را نیز باید یادآوری کرد که تولید کنندگان باید همزمان با افزایش سطح تکنولوژی کیفیت محصولات خود را نیز افزایش دهند و به بازارهای جهانی نیز فکر کنند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *