جنایات انگلیس نه بخشیده می شود نه فراموش/ مجلس باید سطح روابط را تعیین کند

16:12 - 02 شهريور 1394
کد خبر: ۷۰۰۶۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان- عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با انتقاد از بازگشایی سفارت انگلستان در تهران گفت: این کشور پرونده سیاهی نزد ملت و دولت ایران دارد و جنایاتی را مرتکب شده که هرگز نه بخشیده می شو د و نه فراموش.
جنایات انگلیس نه بخشیده می شود نه فراموش/ مجلس باید سطح روابط را تعیین کند
فاطمه آلیا نماینده تهران در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی با بیان اینکه مردم در تماسهای تلفنی و همچنین مراجعات حضوری از بازگشایی سفارت انگلستان در تهران اظهار ناراضایتی و ناخرسندی می کنند، گفت: جنایات انگلستان علیه ایران کارنامه قطور و سیاهی را تشکیل داده و این جنایات در طول تاریخ همواره بوده و هنوز هم وجود دارد.

وی با اشاره به جنگ جهانی دوم گفت: در آن زمان در قضیه قحطی بزرگ توسط انگلیس هزاران نفر از مردم بی گناه ما به دلیل سیاستهای کثیف این کشور از گرسنگی جان باختند. این کشور غله ها را خرید و جمع کرد قیمتها را بالا برد و دهها هزار نفر از مردم از قحطی جان باختند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه در آن زمان هم جنگ، هم سیاست کثیف این کشور، هم گرانی و گرسنگی باعث شد تا  40 درصد از جمعیت ایران را به سمت گرسنگی و بیماریهای ناشی از آن از بین بروند، افزود: آزار رسانی در حال حاضر به مهاجران و اظهارات نژاد پرستانه، تلاش دائمی برای تفرقه افکنی در صفوف ملت، ایجاد فرقه ضاله بهائیت و حمایت از آن از دیگر جنایات این کشور علیه ملت ایران است که هنوز هم ادامه دارد.

آلیا با اشاره به فتنه سال 88 و نقش مستقیم انگلستان در حمایت از فتنه گران و حتی حضور برخی از عوامل سفارت در آشوبهای خیابانی گفت: تجهیزات انگلیسی ها در ستاد یکی از سران فتنه بود و رمز عملیات فتنه نیز در ستاد این فتنه گر توسط انگلیس کلید زده شد اما اکنون بدون هیچ عذر خواهی شاهد بازگشایی سفارت این کشور در تهران هستیم.

وی با اشاره به جنایات آمریکا در منطقه گفت: مردم اعتقاد دارند جنایات آمریکا در ستاد و قرارگاه انگلیس هدایت می شود بنابراین رابطه با چنین کشوری به نفع ملت نیست و اگر قرار است رابطه ای برقرار شود باید در سطح بسیار پایین باشد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه در حال حاضر مسائیل و ابهاماتی در روابط با این کشور وجود دارد که هنوز معلوم نیست حل شده یا خیر؟، گفت: هواپیماهای حامل مسافران ایرانی مستقیم به انگلیس نمی روند بلکه باید در یک کشور اروپایی مسافران را پیاده کند تا مجددا از آنجا به انگلیس بروند. اما هواپیماهای آنها مستقیم به تهران می آید علاوه بر این موضوع موارد دیگری همچون باغ قلهک وجود دارد و سوال ما این است که آیا این موضوعات قبل از بازگشایی سفارت این کشور حل شده یا خیر؟.

نماینده تهران با اشاره به بررسی کاهش روابط با انگلیس در مجلس در هنگام کاهش رابطه با این کشور در چهار سال پیش گفت: اکنون که شاهد بازگشایی سفارت این کشور هستیم باید مجلس در این زمینه ورود کند و میزان و سطح روابط را مجلس تعیین کند.



آرش
|
-
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
0
0
خدایا خودت نجاتمون بده...
ناشناس
|
-
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
0
0
بزرگترین جنایت انگیس خبیث درحق مسلمانان تشکیل رژیم اشغالگر قدس است که باید نابود شود
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *