رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افتتاح اولین شبکه وای فای عمومی در کشور

14:34 - 02 شهريور 1394
کد خبر: ۷۰۰۲۶
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
خبرگزاری میزان - پروژه شبکه انتقال داده مبتنی بر بیسیم (به صورت آزمایشی)، اولین شبکه وای فای عمومی و افتتاح سامانه پیشرفته M2M با حضور وزیر ارتباطات افتتاح شد.
به گزارش ، همزمان با هفته دولت پروژه شبکه انتقال داده مبتنی بر بیسیم (بصورت آزمایشی)، اولین شبکه وای فای عمومی و افتتاح سامانه پیشرفته M2M افتتاح شد.

محمود واعظی در آیین افتتاحیه این مراسم، اظهارکرد: امروز کسانی که مجهز به فناوری های نو باشند برای حل مشکلات کسب و کار و اشتغال راه میانبر را انتخاب کرده اند.

وزیرارتباطات برایجاد فضای رقابتی میان اپراتورها تاکید کرد و افزود: با آمدن ایرانسل ،مردم آرام آرام طعم رقابت را چشیدند.

واعظی بر دو اصل نوآوری و ابتکار در ارائه خدمات ایرانسل تاکید کرد و ادامه داد: این دو عنصر فقط در تبلیغات ایرانسل مشهود نیست، بلکه در بخش های فنی، بازرگانی، تجاری نیز به چشم می خورد.

وی با بیان اینکه همواره انحصار چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی نگران کننده است، افزود: انحصار در هر کشوری با رشد و شکوفایی در تناقض است.

واعظی با اشاره به اینکه رقابت موجب می شود مردم از خدمات متنوع تر و بهتر برخوردار شوند، گفت: شرکتها و بخشهای خصوصی در فضای رقابت ارتقا می یابند و این فضای رقابتی به متعادل شدن تعرفه های اپراتورها می انجامد.

وی با بیان اینکه مدیران در مقطع زمانی می توانند پدیدآورنده تحول باشند، ادامه داد: همبستگی خاصی در مجموعه ایرانسل دیده می شود و این اعتماد و خودباوری عنصر موفقیت در آن است.

واعظی ادامه داد: دولت سعی کرده که ضامن سرمایه‌گذاری MTN در ایران باشد و از نظر ما هیچگاه تفاوتی بین یک شرکت خارجی فعال در ایران و یک بنگاه کاملا ایرانی نبوده است. ما ضامن سرمایه‌گذاری خارجی هستیم.

وزیر ارتباطات اظهار کرد: دنیا در حال تحول است و کسانی که زودتر به استقبال فناوریهای نوین می روند پیشرفت بیشتری خواهند کرد.

وی با بیان اینکه ما دولت حزبی و متعلق به یک گروه و جریان خاص نیستیم، تصریح کرد: کابینه متعلق به کلیه جریان‌های مختلف اما معتدل است زیرا با افراط‌گرایی چه از جناح چپ و راست مخالفیم. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود:‌ به نظر ما کسانی باید کشور را اداره کنند که معتدل و به عبارتی بر اساس عقلانیت کار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه استفاده از اینترنت فقط برای سرگرمی و اوقات فراغت نیست، ادامه داد: ICT پیشران توسعه است و درهمه بخشهای اقتصادی، سیاسی و امنیتی مؤثر است.

واعظی با بیان اینکه کشورهایی که متکی بر ICTبوده اند در تکانه و رکودهای اقتصادی ضرر نکرده اند، گفت: باید با نگاه عمیقتر به موضوع اینترنت و فناوریهای ارتباطی بنگریم.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: از عملکرد ایرانسل و تعامل با بخشهای دیگر راضی هستم و دراین میان  درمجموعه وزارت ارتباطات تلاش کرده ایم هیچگونه تبعیض برای فعالیت بخشهای خصوصی وجود نداشته باشد.

واعظی اضافه کرد: با فضایی که امروز در عرصه بین‌المللی به وجود آمده ایرانسل می‌تواند محصور به داخل ایران نباشد و از طریق شریکش سهمی در فعالیت‌های منطقه نیز داشته باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *