مبنای همکاری با شرکت های خارجی بر اساس بهترین پیشنهاد است

14:45 - 01 شهريور 1394
کد خبر: ۶۹۶۴۴
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
خبرگزاری میزان - وزیر نفت از آمادگی ایران برای همکاری با کشورهای خارجی در صنعت نفت خبر داد و گفت: هرکشوری شرایط بهتری برای همکاری پیشنهاد دهد کار به او سپرده می شود.
به گزارش ، بیژن زنگنه در حاشیه دیدار امروز با ایل هو یو، وزیر زیرساخت و حمل و نقل کره جنوبی درباره این که نگاه وزارت نفت برای همکاری در دوران پساتحریم به کشورهای آسیایی است یا اروپایی، گفت: ایران با هر کشوری که پیشنهاد بهتری برای انجام فعالیت داشته باشد همکاری می کند.

وی با تاکید بر این که ایران درحال حاضر چک سفید به کسی نمی دهد، درباره حضور کره جنوبی در بخش بالادستی نفت در ازای در اختیار گرفتن بازار ال ان جی این کشور گفت: شرکتهای کره جنوبی در بخش بالادستی نفت کشورهای صاحب نامی نیستند، اما ایران علاقمند به حضور کره جنوبی در بازار ال ان جی ااین کشور است.

وزیر نفت همچنین پس ازدیدار با ایل هو یو، وزیر زیرساخت و حمل و نقل کره جنوبی از موافقت کره جنوبی برای افزایش خرید نفت از ایران پس از لغو تحریمها خبرداد و گفت: کره جنوبی پیش از اعمال تحریمها، روزانه ١٨٠ هزار بشکه نفت از ایران خریداری می کرد که این میزان هم اکنون اندکی بیش از ١٠٠ هزار بشکه در روز است.

هئیت سی نفره نمایندگان کره جنوبی امروز وارد تهران شد و در نخستین ساعات کاری با وزیر نفت دیدار کرد؛ در این هیئت نمایندگانی از شرکت مهندسی و ساختمان هیوندایی، شرکت توسعه هیوندایی، شرکت دوو و چند شرکت فعال در حوزه های صنعتی و ساختمانی و ... حضور داشتند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *