رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

برنامه جدید آمریکا علیه یمن؛ تروریستی خواندن انصارالله آخرین تیر ترکش جنایتکاران

5:15 - 23 دی 1399
کد خبر: ۶۹۲۲۷۷
یمن کشوری بسیار فقیر و مسلمان که ۶ سال است زیر حملات وحشیانه ائتلاف متجاوز سعودی مقاومت می‌کند این در حالی است که جامعه بین‌ الملل نیز به سکوت مرگبار خود ادامه می‌دهد.

- عربستان سعودی با همراهی امارات، ۶ سال پیش به نیت اشغال یمن به این کشور حمله کردند تا از شکل گیری دولتی مردمی و انقلابی در آن جلوگیری کنند.

وجود و حضور یمن مستقل، انقلابی و مقاوم برای سعودی‌ها غیر قابل تحمل بود.

با این وجود مردم مظلوم یمن راه مقاومت را در پیش گرفتند و اکنون ۶ سال است که مقاومت و ایستادگی می‌کنند و می‌دانند روز پیروزی فرا خواهد رسید.

آمریکا در حمایت از عربستان سعودی به یمن، نقش اصلی را دارد؛ سعودی‌ها با چراغ سبز واشنگتن جنگ علیه این کشور را آغاز کردند به امید اینکه در کمتر از ۶ ماه یمن را اشغال و یک دولت دست نشانده را در آن مستقر خواهند کرد، اما محاسبات و معادلات آنها اشتباه از آب در آمد.

انصارالله یمن که یک سازمان و نهاد مردمی در این کشور شکل گرفته بود، توانست با سازماندهی قوی به یک نیروی مردمی قدرتمند تبدیل شود که اهداف عربستان سعودی را ناکام بگذارد و نقش بر آب کند.

مردم یمن از هیچ کمک و حمایت خارجی برخوردار نیستند؛ در طول ۶ سال جنگ علیه این کشور، حتی کمک‌های انسان دوستانه به این کشور با کارشکنی و مانع تراشی‌های سعودی‌ها به مردم یمن نرسیده است.

این کشور حتی کمک‌های تسلیحاتی نیز از هیچ کشور دیگری دریافت نمی‌کند و محاصره شدید این کشور از سوی نیرو‌های ائتلاف علیه یمن اجازه کمک رسانی را قطع کرده است.

عربستان سعودی و امارات جنایات بسیاری در یمن مرتکب شده‌اند، اما با این وجود جامعه بین‌الملل و سازمان‌های حقوق بشر هیچ اقدامی برای جلوگیری از ادامه جنایات این دو کشور که با حمایت‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در جریان است، انجام نداده‌اند و تنها به ابراز نگرانی از وضعیت وخیم مردم این کشور بسنده کرده‌اند.

جنگ علیه یمن در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما آغاز شد و دولت او با حمایت از عربستان شریک جرم جنایاتی است که در این کشور واقع می‌شود.

دونالد ترامپ، رییس جمهور کنونی آمریکا که چند روز دیگر باید کاخ سفید را تحویل دهد، راه اوباما را ادامه داد و با حمایت از سعودی‌ها و اماراتی‌ها دست خود را به خون مردم مظلوم یمن آغشته کرد.

در دولت بعدی آمریکا که جو بایدن سکان آن را بر عهده خواهد گرفت، جنگ علیه مردم یمن پایان نخواهد یافت و حمایت‌های آمریکا از جنایات آل سعود ادامه دارد.

اما در این میان، دولت متزلزل ترامپ که روز‌های پایانی خود را سپری می‌کند، قصد دارد انصارالله یمن را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهد.

این اقدام آمریکا باعث می‌شود تا مردم یمن در شرایط وخیم‌تری قرار بگیرند؛ در حالی که انصارالله یمن یک سازمان و نهاد مردمی در این کشور است که اکثریت مردم یمن از آن حمایت می‌کنند.

ساختار اصلی دولت حاکم در این کشور جنگ زده در دست انصارالله است.

همانگونه که آمریکا حزب الله لبنان را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده است، انصار الله نیز از نظر رژیم آمریکا یک گروه تروریستی به حساب می‌آید، در حالی که انصارالله مقابل متجاوزان مقاومت می‌کند و سعی دارد تا خاک یمن را از اشغال اشغالگران خارج کند.

ضرباتی که تاکنون یمنی‌ها به ماشین جنگی سعودی اماراتی وارد کرده‌اند، برای این دو رژیم و حتی آمریکا و رژیم صهیونیستی غیر قابل باور بوده است.

تحول در تسلیحات ارتش و انصارالله یمن به گونه‌ای شکل گرفته که می‌تواند عمق خاک عربستان و امارات را هدف قرار دهد و حتی به رژیم صهیونیستی نیز هشدار داده که اگر صهیونیست‎ها علیه یمن وارد عمل شوند پاسخ کوبنده و قاطع به آنها خواهند داد.

رفتار آمریکایی‌ها با بحرانی که علیه مردم یمن ایجاد کرده‌اند، باعث وخامت اوضاع این کشور شده است؛ فروش سلاح‌های پیشرفته به عربستان سعودی و استفاده از آنها علیه یمن، یک جنگ نابرابر را رقم زده است.

هیچ تعادلی میان تسلیحات و تجهیزات نظامی سعودی‌ها و اماراتی‌ها با ارتش و نیرو‌های انصارالله یمن وجود ندارد.

قرار دادن نام انصارالله یمن در فهرست گروه‌های تروریستی عملا کمک‌های انسان دوستانه به این کشور که در کمترین حد خود قرار دارد، با مشکل روبرو می‌کند، چرا که امورات کشور یمن در دست انصارالله است و مردم نیز آن را پذیرفته‌اند.

اگرچه حزب الله لبنان در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دارد و این نهاد قانونی در این کشور از تاثیر و نفوذ زیادی برخوردار است، اما دولت این کشور به طور کامل در دست حزب الله نیست، هر چند لبنان نیز اکنون به گونه‌ای در تحریم قرار دارد.

اقدامات آمریکا علیه مردم یمن در حالی صورت می‌گیرد که همه مردم این کشور در شرایط وخیم دارویی، غذایی و بهداشتی قرار دارند، از آمریکا انتظار دلسوزی و کمک به مردم مظلوم یمن نمی‌رود، اما در این میان، مانع تراشی‌هایی که انجام می‌دهد، شرایط را برای این کشور و مردم آن وخیم‌تر می‌کند.

سایه سیاه و شوم آمریکا بر سر مردم یمن سنگینی می‌کند و در کنار آن عوامل و مزدوران واشنگتن یعنی عربستان و امارات همچنان به جنایات خود ادامه می‌دهند در حالی که آنها نیز به ظاهر مسلمان هستند، اما مسلمان کشی می‌کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *