اجرای طرح تقدم عابر پیاده برای نخستین بار در کشور

11:32 - 08 دی 1399
کد خبر: ۶۸۷۸۹۷
مدیرکل هماهنگی و نظارت بر حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد مقدس از اجرای طرح حق تقدم عابر پیاده برای نخستین بار در کشور به میزبانی مشهدمقدس خبر داد.

- طبق اعلام پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، علی اصغر نیشابوری مدیرکل هماهنگی و نظارت بر حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد مقدس گفت: ۸۲ درصد تصادفات فوتی و ۷۰ درصد تصادفات جرحی در مشهد مقدس، شامل موتورسوارن و عابران پیاده می‌شود لذا در جهت کاهش این آمار، به دنبال راهکار‌هایی حرکت کردیم.

وی افزود: در حال حاضر، یکی از اقدامات، نصب پل عابر پیاده در معابر بزرگراهی است که در این زمینه ۲۰ نقطه شناسایی شده و توسط پیمانکار در حال نصب پل عابر پیاده هستیم.

نیشابوری با اشاره به اینکه یکی دیگر از محل‌های تصادف عابران پیاده، تقاطع‌های سطح شهر است، اضافه کرد: برای کاهش تصادفات در تقاطع‌ها نیز، طرح حق تقدم عابر پیاده از میان ۳۲ پیشنهاد ارائه شده، برای اولین بار در کشور، با تشکیل کمیته‌ای از متخصصین دانشگاهی و دستگاه‌های مربوطه، انتخاب و توسط شهرداری مشهد مقدس، اجرایی شد.

وی گفت: در این طرح هدف ما، آشکارسازی محل عبور عابران پیاده است که این مهم، با اجرای سرعتکاه تایل فرش، انجام می‌شود تا در ذهن رانندگان و شهروندان چنین تداعی کند که این بخش از معبر، جزئی از پیاده رو است و با اثرگذاری روانی، سبب کاهش سرعت وسایل نقلیه در تقاطع‌ها شود.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد مقدس عنوان کرد: مقرر شده است پروژه حق تقدم عابر پیاده در ۲۵۴ تقاطع دارای چراغ فرماندهی، اجرایی شود که در سال گذشته، این پروژه در ۳۲ تقاطع با اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی انجام شده و دوربین‌های ثبت تخلف نیز از محل همین بودجه در تقاطع‌ها نصب شد.

نیشابوری با اشاره به اینکه اجرای پروژه حق تقدم در ۹۵ پروژه به پایان رسیده است، اضافه کرد: در سال جاری نیز اجرای ۶۷ پروژه با اعتبار ۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی در دستور کار قرار گرفته که ۶۴ پروژه تاکنون به اتمام رسیده و ۴ پروژه نیز به زودی پایان می‌یابد. سایر تقاطع‌ها نیز در سال‌های بعد اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بعد از اتمام اجرای این پروژه و فرهنگسازی کار توسط تسهیلگران فرهنگی، اعمال قانون رانندگان متخلف توسط دوربین‌های نصب شده در تقاطع‌ها آغاز می‌شود، اضافه کرد: در سال ۹۸، بر اساس آمار پلیس راهور، شاهد کاهش ۸ درصدی تصادفات در مشهد مقدس و کاهش ۶ درصدی تصادفات عابر پیاده در مشهد مقدس بودیم که یقینا اجرای پروژه حق تقدم عابر پیاده در کاهش تصادفات دخیل بوده است.


برچسب ها: مشهد مشهد مقدس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *