انتخابات آمریکا؛ حکم عفو ترامپ برای ۲۶ نفر دیگر، احتمال تعیین کارشناس خاص برای تحقیق از هانتر بایدن

10:43 - 04 دی 1399
کد خبر: ۶۸۶۸۰۲
آمریکا در میانه اقدام‌های بی سابقه دونالد ترامپ در روز‌های پایانی حضورش در کاخ سفید تجربه متفاوتی را از سر می‌گذراند.

– «دونالد ترامپ»، چهل و پنجمین رییس جمهور آمریکا که به زعم اطرافیانش در روز‌های اخیر به شدت به نزدیکان خود بدبین شده، همچنان به مانع تراشی در مسیر ورود «جو بایدن» به کاخ سفید ادامه می‌دهد.

به گزارش میزان «آکسیوس، فاکس نیوز و سی ان ان»، مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مربوط مربوط به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا عبارتند از:

- عفو ترامپ برای ۲۶ نفر دیگر: دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا، چهارشنبه شب به وقت محلی، حکم عفو ۲۶ نفر را از جمله برای «راجر استون» مشاور پیشین خود، «پائول منافورت» رییس پیشین ستاد انتخاباتی ترامپ و «چارلز کوشنر» پدر دامادش «جرد کوشنر»، صادر کرد.

در حالیکه دوران ریاست جمهوری ترامپ روز‌های پایانی خود را سپری می‌کند، او برای بخشش مجرمانی که به او وفادار هستند یا ارتباط نزدیکی به خانواده او دارند، به شدت در تلاش است.

- تلاش برای جلوگیری از رای دادن غیابی در جورجیا: براد رافنسپرگر، معاون فرماندار ایالت جورجیا روز چهارشنبه با پیوستن به جمهوریخواهان دیگر، خواستار پایان دادن به اجازه دادن به همه رای دهندگان در این ایالت برای ارائه رای‌های غیابی بدون ارائه توجیهی برای اینکه چرا نمی‌توانند شخصا رای دهند، شد.

- اعلام جنگ ترامپ علیه سناتور داکوتا: اندکی پس از آنکه دونالد ترامپ اعلام کرد که کار سیاسی جان تون، سناتور داکوتای جنوبی به پایان رسیده است، کریستی نوئم، فرماندار ایالت و متحد ترامپ، جان تون را دوست خود خواند و گفت که در انتخابات ۲۰۲۲ سنا او را به چالش نخواهد کشید.

- جو بایدن سوال درمورد پسرش را به تمسخر گرفت: جو بایدن، وقتی از او درمورد تحقیقات فدرال از پسرش هانتر، سوال شد، به نشانه تحقیر و تمسخر سوال مطرح شده از سوی گزارشگر، خندید و به این سوال پاسخ نداد.

- احتمال تعیین کارشناس خاص برای تحقیق از هانتر بایدن: دو منبع مطلع به فاکس نیوز گفتند که مقامات عالی رتبه در وزارت دادگستری آمریکا در حال رایزنی و گفت وگو در مورد تعیین یک کارشناس خاص برای تحقیق در مورد هانتر بایدن، پسر جو بایدن هستند.

- تعریف و تمجید یکی از عفو شدگان از ترامپ: راجر استون، مشاور قدیمی جمهوری خواه در نخستین مصاحبه تلویزیونی خود از زمان عفو توسط ترامپ، از رییس جمهور آمریکا تعریف و تمجید کرد و او را بزرگترین رییس جمهور آمریکا از زمان آبراهام لینکلن معرفی کرد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *