رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مبادلات ایران و ترکمنستان به 60میلیارد دلار می‌رسد

23:00 - 28 مرداد 1394
کد خبر: ۶۸۶۲۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: وزیر صنعت‌، معدن و تجارت در حاشیه افتتاح نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان گفت: مبادلات تجاری و بازرگانی ایران و ترکمنستان در ۱۰سال آینده باید به رقمی معادل ۶۰ میلیارد دلار افزایش یابد.
به گزارش ، محمد رضا نعمت زاده افزود: ایران در زمینه صنعت و تولیدات صنعتی به پیشرفتها و دستاوردهای ارزشمندی رسیده است که می تواند در خدمت همسایگان به ویژه برادران ترکمن قرار گیرد.

وی گفت: در این نمایشگاه شرکت‌های توانمند ایرانی در تمام رشته های صنعتی و معدنی همچنین خدمات فنی و مهندسی و پیمانکاری حضور فعال دارند و این فرصت در برابر فعالان دو کشور قرار دارد. با سرمایه گذاری مشترک زمینه بهره برداری از فرصت ها و ظرفیت‌های دو کشور نهایت استفاده را ببرند.

نعمت زاده افزود: شرکت‌های ایرانی حاضر در این نمایشگاه از آمادگی لازم برای سرمایه گذاری و انتقال دانش فنی به ترکمنستان برخوردارند. 

وزیر صنعت همچنین از شرکت‌های مهندسی بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی ترکمنستان برای بازدید از نمایشگاه اختصاصی ایران دعوت کرد.

برخی از شرکت‌های ایرانی فعال در حوزه راه‌سازی و اجرای شبکه‌های آب و فاضلاب موفق به انعقاد قراردادهایی با طرف های ترکمنستانی به ارزشی بیش از 400 میلیون یورو شدند.

نمایشگاه تخصصی ایران در ترکمنستان تا 30 مرداد در محل نمایشگاه‌های بین المللی عشق آباد دایر است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *