سهمیه ۲۵ درصد استخدام جامعه ایثارگری طبق قانون در حال اعمال است

15:06 - 28 مرداد 1394
کد خبر: ۶۸۵۷۶
خبرگزاری میزان: نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید با اشاره به بحث اشتغال جامعه ایثارگری گفت: طبق قانون، سهمیه ۲۵ درصد استخدام جامعه ایثارگری در سازمان‌ها و نهادها در حال اعمال است.
به گزارش ، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی شهیدی نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید در دیدار با جمعی از دختران معظم شهدا و ایثارگران با اشاره به اینکه از زمان ورود به بنیاد، تشکل‌های شاهد و ایثارگری به منظور تعالی و بهبود کار در بنیاد با استفاده از آراء و عقاید جامعه شاهد و ایثارگر فعال‌تر شده‌اند، گفت: شما باید اتاق فکر بنیاد باشید تا با آسیب‌شناسی و بررسی مسائل، بنیاد را یاری کنید. قطع ارتباط شما با بنیاد به زیان این نهاد است.

وی با تأکید بر اینکه رفع مشکل اشتغال از اولویت‌های بنیاد است، ادامه داد: با بازگشت مأموران سایر سازمان‌ها به ادارات خود و بازنشسته کردن افراد با سابقه 30 سال و استخدام نیروی جدید در بنیاد از میان فرزندان معزز شهدا و ایثارگران در سال گذشته نزدیک به 400 نفر در بنیاد شهید و امور ایثارگران مشغول به فعالیت شده‌اند البته طبق قانون، سهمیه 25 درصد استخدام جامعه ایثارگری در سایر سازمان‌ها و نهادها نیز در حال اعمال است.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران جامعه بسیار بزرگی است که حدود 230 هزار شهید، 800 هزار خانواده معظم شهید، حدود 550 هزار جانباز و 2 میلیون نفر از خانواده‌های آنان، 42 هزار و پانصد آزاده و 300 هزار نفر از خانواده‌های آنان را تحت پوشش دارد که خدمت به این خانواده‌ها کار مقدسی است و افتخاری برای ما به شمار می‌آید. البته ما هرچه به این جامعه خدمت کنیم کم است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: برنامه ریزی برای انجام کارهای تشکیلاتی در بنیاد شهید و امور ایثارگران با تدوین برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در حال پیگیری و اجرا است که یکی از فعالیت‌هایی که از این طریق انجام شد، پرداخت معوقات جامعه ایثارگری تا پایان سال 90 بود. ما سعی کردیم دیوار بی اعتمادی میان جامعه شاهد و ایثارگر با بنیاد از بین برود که در این مسیر یکی از اصلی‌ترین معیارها و ابزار کار ما بنا بر تأکید مقام معظم رهبری، برخورد با جامعه شاهد و ایثارگر با اخلاق نیک است.

معاون رئیس جمهور بر دور کردن تبعیض از بنیاد، پیگیری وام مسکن و ازدواج و رفع مشکلات حقوقی ایثارگران تأکید کرد و گفت: مقوله ایثار و ایثارگری در جامعه ما در حال فراموشی بود ولی با هدایت‌ها و راهنمایی‌های مقام معظم رهبری و انجام دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و ورود جامعه ایثارگری به بدنه دولت این مشکل نیز مرتفع شده است.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی خطاب به فرزندان شهدا، گفت: شما در بوته آزمایش الهی هستید و وظیفه شما حفظ حرمت خون پدرانتان است. شما باید راه شهدا را ادامه دهید و فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل آینده بشناسانید. ما هم قدردان زحمات، فداکاری‌ها و مقاومت ایثارگران که هیچ‌گاه قابل جبران نیستند، هستیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *