دولت مکلف به جذب مربیان پیش‌دبستانی به صورت حق‌التدریس شد

12:10 - 28 مرداد 1394
کد خبر: ۶۸۴۵۸
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
خبرگزاری میزان: در نشست علنی امروز چهارشنبه 28 مرداد ماه مجلس به درخواست جمعی از نمایندگان برای بررسی اولویت دار طرحی مبنی تعیین تکلیف مربیان پیش دبستانی موافقت کردند.
به گزارش خبرنگار سیاسی میزان، در نشست علنی امروز چهارشنبه 28 مرداد ماه مجلس به درخواست جمعی از نمایندگان برای بررسی اولویت دار طرحی مبنی تعیین تکلیف مربیان پیش دبستانی موافقت کردند.

نمایندگان پس از تصویب تغییر دستور کار کلیات طرح الحاق یک تبصره به ماده 17 قانون و تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در وزارت آموزش و پرورش را بررسی کرده که در نهایت کلیات این طرح با 105 رای موافق، 51 رای مخالف و 8 رای ممتنع از مجموع 201 نماینده حاضر به تصویب رسید.

جزئیات این طرح نیز پس از بحث و تبادل نظر نمایندگان به تصویب رسیده که در پی آن یک تبصره به شرح زیر به ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران  نهضت سواد آموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب 15/7/1388 و اصلاحات بعدی آن الحاق گردید.

در تبصره آمده است وزارت آموزش و پرورش مکلف است مربیان پیش دبستانی و نیروهای خرید خدمات آموزشی (گروه های تصریح شده) با شرایط مندرج در تبصره(9) را که در اولویت استخدام قرار دادند بدون رعایت ماده (8) قانون مذکور تا زمان اجرای قانون الحاق دو تبصره به ماده(17) قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزش در وزارت آموزش و پرورش به صورت حق التدریسی به کارگیرد.

بار مالی ناشی از این امر در حد سقف حق التدریسی سالانه از محل حق التدریس کارکنان رسمی وزارت آموزش و پرورش تامین می شود.
این قانون از تاریخ 1/7/1394 لازم الاجرا است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *