تیپ‌های "خنده بازار"در "دست به نقد"نیستند/همه بازیگران کارهای طنز دیده نمی‌شوند

7:49 - 27 مرداد 1394
کد خبر: ۶۷۹۱۵
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان: بازیگر مجموعه "دست به نقد"گفت: شاید در پروژه‌هایی چون "دست به نقد"بازیگران زیادی حضور داشته باشند ولی فقط چند نفر دیده می‌شوند و بقیه فقط برای کسب تجربه می‌آیند که من فکر می‌کنم این افراد شاید در کارهای تاریخی و جدی بهتر بدرخشند.
حسین رفیعی بازیگر مجموعه "دست به نقد"با اشاره به حضور کمرنگ خود در عرصه بازیگری در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون گفت: بخشی از حضور کمرنگ من به نبود پیشنهادی مناسب بر می گردد و دلیل دیگر نیز به گرفتاری های شخصی ام مربوط می‌شود.
 
وی درباره حضورش در مجموعه طنز "دست به نقد" که این روزها از شبکه نسیم به روی آنتن می‌رود، ادامه داد: من سال 72 که وارد عرصه‌ی بازیگری شدم‌، با برنامه "39" آمدم که آن هم تقریبا طنز انتقادی بود و در کنار دوستانی از جمله بیژن بنفشه‌خواه، مهران غفوریان‌، کیهان ملکی‌ و جمعی از دوستان دیگر بودم. سال‌های بعد هم با "نوروز 75" ، "نوروز 77" که "گل‌های 77" بود‌ به کار بازیگری در مجموعه‌های طنز آمدم.
 
 

این بازیگر مجموعه‌های طنز افزود: در مجموعه "دست به نقد" نیز دوستانی که حضور دارند از دوستان قدیم من هستند از شهاب عباسی تا سیاوش مفیدی که به عنوان محور کارگردانی هستند.این دوستان از من خواستند که در این مجموعه حضور داشته باشم. پیش از این در برنامه "خنده‌ بازار"هم قرار بود حضور داشته باشم که این امر اکان پذیر نشد.
 
رفیعی همچنین درباره‌ طنز بودن "دست به نقد "گفت: به هر حال وقتی عوامل دو برنامه، مشترک باشند، این اتفاق پیش می‌آید. یادم می‌آید وقتی آن سال‌ها برای اولین بار این سبک‌ کارها بیرون آمد، از جمله "پرواز 57" که سال 72 کار شد و بعد از آن هم "ساعت خوش"، تا مدت‌ها وقتی بچه‌های این مجموعه ‌در هر برنامه دیگری کار می‌کردند‌، همه می‌گفتند "ساعت خوشی"ها آمدند.  
 


این مجری اظهارداشت: به هر حال "دست به نقد" هم یک مجموعه طنز است و طنزی نیست که تغییر فاحشی با مجموعه‌های دیگر داشته باشد. منتهی آن تیپ‌هایی که در "خنده بازار" بودند در حال حاضر اینجا نیستند. 

وی در پاسخ به این سوال که بیشتر هنرمندان به سمت نمایش خانگی رفته‌اند،تصریح کرد: سالهاست که تلویزیون به کار تیم ورکی رفته و با یک تیمی سالها یک اثری را روی آنتن می‌برند،وبه دنبال این ماجراها یک عده خارج از این تیم‌ها می‌مانند وپس ازآن کارهایی که پیشنهاد می‌شود خیلی مناسب نبوده است.



رفیعی با اشاره به تولیدات سازمان صدا و سیما نیز ابرازداشت: متاسفانه تولیدات صدا و سیما هم مثل گذشته نبوده و به خصوص تولید کارهای طنز با محدودیت مواجه شده و حساسیت‌ها بالا رفته است به این منظور که می گویند با فلان شخص شوخی نکنید و هر حرفی را نزنید.

این هنرمند کشورمان در پاسخ به این سوال که خیلی از کارها فقط نام طنز را با خود یدک می‌کشند،تصریح کرد: طنز آدم طناز می‌خواهد و کار طنز را باید فردی کار کند که خود انسانی با کاراکتر طنز باشد.در کارهای آیتمی اگر کسی نتواند یک جوک را بامزه تعریف کند به طور حتم نمی‌تواند در چنین کارهایی بازی کند.



رفیعی ابرازداشت: شاید در چنین پروژه‌هایی بازیگران زیادی حضور داشته باشند ولی فقط چند نفر دیده می‌شوند و بقیه فقط برای کسب تجربه می‌آیند که من فکر می‌کنم این افراد شاید در کارهای تاریخی و جدی بهتر بدرخشند.

این بازیگربا اشاره به اولویت در اجرا و بازیگری خود افزود: همیشه این عبارت را گفته‌ام که من واقعا مجری نبودم، بیشتر شومنی می‌کردم یا مجری - بازیگر بودم. البته در همه جای دنیا همین است. ولی اگر بخواهید بدانید من مجری هستم یا بازیگر، می‌گویم من فقط حسین رفیعی هستم و برای من هیچ تفاوتی ندارد که کدام حوزه را در اولویت خود قرار دهم. 



وی با اشاره به فلسفه طنزادامه داد: فلسفه طنز از بدو وجود انسان به این شکل بود که قشر مرفه طنز را به وجود آوردند،چون برخی از افراد ثروتمند همیشه به بدختی افراد بدخت می‌خندیدند،در کل فیلم‌های "چاپلین" اونقش بدختی را بازی می‌کند که کسانی که درکی از آن رفتاری ندارند به کار او می‌خندند.

رفیعی که این روزها علاوه بر بازی در مجموعه طنز "دست به نقد"، اجرای مسابقه "این خانواده" و همچنین برنامه"کی چی می‌گه" را در شبکه سه بر عهده دارد،گفت: به زودی اجرای یک مسابقه را در شبکه سه سیما خواهم داشت که این مسابقه را از اول مهر ماه اجرا می‌کنم.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *