رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

25 هزار روستا صاحب اینترنت پر سرعت می‌شود

10:59 - 23 مرداد 1394
کد خبر: ۶۶۸۶۲
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
خبرگزاری میزان: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تا پایان سالجاری 25 هزار روستا به شبکه اینترنت پرسرعت ای دی سی ال متصل می‌شود.
به گزارش ، محمود واعظی در نشست شورای اداری در استان خراسان شمالی گفت: هم اکنون هشت هزار روستای کشور به شبکه اینترنت پرسرعت متصل است و اتصال این روستاها به شبکه اینترنت نیز برای ارایه آموزشی های مجازی در حوزه های مختلف از جمله بهداشتی، درمانی، بانکداری و سایر کارکردهاست.

وی اضافه کرد: برنامه وزارت ارتباطات و فناوری برخورداری تمام روستاهای کشور از اینترنت پرسرعت تا پایان کار دولت یازدهم در دو سال آینده است و این کار نیز با پیشرفتی که در سالجاری در دست اجراست، شدنی است.

جشن تلفن دارشدن روستاهای 10 خانوار در برخی استان های کشور
وزیر دولت یازدهم افزود: همچنین براساس برنامه دولت یازدهم تمام روستاهای بالای 10 خانوار تا پایان کار این دولت از مزایای تلفن ثابت نیز برخوردار می شوند.

واعظی خاطرنشان کرد: در هفته دولت سالجاری نیز جشن تلفن دار شدن روستاهای 10 خانواری در برخی استان های کشور برگزار می شود و تا پایان دولت یازدهم این جشن برای تمام روستاها با این جمعیت را خواهیم داشت.

به گفته وی برنامه دولت یازدهم همچنین برخورداری تمام روستاهای بالای 20 خانوار در سطح کشور از اینترنت پرسرعت ای دی سی ال بوده و این برنامه نیز قطعا عملیاتی می شود.

60 برابر شدن مشترکین اینترنت تلفن همراه در دولت یازدهم
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از 60 برابر شدن مشترکین اینترنت تلفن همراه در سطح کشور در دولت یازدهم در مقایسه با دولت نهم و دهم خبر داد.

واعظی افزود: هم اکنون در سطح کشور 12 میلیون نفر از طریق تلفن همراه به شبکه اینترنت دسترسی دارند و این در حالی است که این آمار در پایان دولت دهم حدود 200 هزار نفر بود.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن آمار برخورداری اینترنت از طریق تلفن ثابت نیز در دولت یازدهم به نسبت دولت های نهم و دهم بیش از سه برابر رشد داشته و از سه میلیون و 200 هزار نفر دولت گذشته به 10 میلیون نفر در دوساله دولت یازدهم رسیدیم.

رونمایی از پنج اپراتورهای تلفن ثابت در کشور برای هفته دولت
 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: خدمات تلفن ثابت در سطح کشور ضعیف و غیر رقابتی است و با این روند خدمات دهی شبکه تلفن ثابت نیز از کیفیت مناسبی برخوردار نیست.

واعظی افزود: وزارت ارتباطات و فناوری در دولت یازدهم با تجمیع شرکت های مرتبط فعال در این حوزه در سطح کشور، آنها را ترغیب به فعالیت در این بخش کرده و تاکنون پنچ اپراتور تلفن ثابت پروانه دریافت کرده که در هفته دولت از این اپراتورها نیز رونمایی می شود.

به گفته وی همچنان تعدادی دیگر از شرکت ها نیز تمایل به فعالیت در این حوزه دارند که آنها را نیز در این بخش فعال خواهیم کرد تا با ایجاد رقابت در حوزه تلفن ثابت خدمات با کیفیت بهتری به مشترکین ارایه شود.

وی مهم ترین موفقیت تلفن همراه در سطح کشور را رقابتی شدن فضا در این بخش با فعالیت چند اپراتور اعلام و اظهارکرد: هم اکنون این اپراتورها علاوه بر ارایه خدمات با کیفیت، در بخش تعرفه ها نیز با هم رقابت دارند و این کار به نفع اپراتور و مشترکین بوده و ما نیز ارایه خدمات با کیفیت به مردم استقبال می کنیم.

سامانه 195 برای شکایت از شرکت های خدمات اینترنتی خصوصی
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گله برخی از مشترکان حوزه شرکت های خدمات اینترنتی بخش خصوصی پیرامون تمام شدن سریع حجم شان را تایید کرد و گفت: به ما نیز از سوی مشترکان در این ارتباط شکایت هایی رسیده و اداره کل بازرسی و نظارت در زیرمجموعه سازمان تنظیم و مقررات مسوول رسیدگی به این شکایت ها شده است.

وی اضافه کرد: مشترکانی که در این ارتباط شکایتی دارند می توانند در تماسی با سامانه 195 شکواییه خود را از شرکت با نام نشانی صحیح مطرح کرده و حوزه نظارتی سازمان تنظیم مقررات نیز موظف به رسیدگی است.

وی بدون تایید و یا رد این شکواییه مشترکان اینترنت شبکه های خصوصی اظهارکرد: برخی از این شکواییه ها شاید به دلیل بی اطلاعی مشترکان از میزان حجم مصرف شده برای دانلود عکس و فیلم ها باشد.

وزیر ارتباطات گفت: دانلو عکس و فیلم از طریق اینترنت به نسبت دانلو اخیار و رویدادها در این شبکه حجم بیشتری می برد و برخی شکواییه ها نیز به نظر می رسد ناشی از بی اطلاعی در این حوزه باشد، ولی در هر صورت این شکواییه مشترکان بررسی و در با مشاهده تخلف نیز برخورد می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عصر امروز به منظور افتتاح چند طرح مخابراتی به استان خراسان شمالی سفر کرد.

انتهای پیام


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *