رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تشریح چرایی انتقاد شهرداری تهران به دولت در بودجه بندی مترو

11:56 - 22 مرداد 1394
کد خبر: ۶۶۷۰۱
خبرگزاری میزان: رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که بودجه هایی که دولت به مجلس در قالب سهم توسعه مترو جهت تصویب ارائه داده در نهایت سقف ۳۰۰ میلیارد تومان در سال را شامل شده است، گفت: اگر حداکثر تخصیص دولت در این دسته از مصوبات را که ۶۰ درصد است در نظر بگیریم آن وقت مشخص می شود که چرا ما منتقد این وضعیت هستیم.این در حالی است که گاهی بودجه عمرانی کمتر بوده و این عدد تخصیص نیافته است.
تشریح چرایی انتقاد شهرداری تهران به دولت در توسعه متروبه گزارش ، مهدی چمران با اشاره به سهم دولت در توسعه مترو و خطوط ریلی در شهر تهران و پرداخت آن، اظهار کرد: موضوعی که باید درباره تخصیص بودجه مورد توجه قرار داد، برداشت از قانون است. آن طور که قانون می گوید سهم دولت و شهرداری در اختصاص بودجه باید نصف، نصف باشد یعنی هر چه مدیریت شهری سرمایه گذاری می کند، همان میزان هم باید دولت سرمایه گذاری کند. به طوری که اگر ۵۰۰ میلیارد تومان مدیریت شهری در توسعه خطوط ریلی شهر هزینه کرد ۵۰۰ میلیارد نیز دولت هزینه کند اما این امر عملی نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از رویه کنونی در تخصیص سهم دولت به مترو با بیان این که بودجه هایی که دولت به مجلس جهت تصویب ارائه داده در نهایت سقف ۳۰۰ میلیارد تومان در سال را شامل شده است، گفت: اگر حداکثر تخصیص دولت در این دسته از مصوبات را که ۶۰ درصد است در نظر بگیریم آن وقت مشخص می شود که چرا ما منتقد این وضعیت هستیم.این در حالی است که گاهی بودجه عمرانی کمتر بوده و این عدد تخصیص نیافته است.

به گفته چمران، بدنه مدیریت شهری بر این باور است که طبق قانون سهم دولت و شهرداری در پرداخت بودجه نصف نصف باید باشد، اما اگر به عملکرد دولت و مصوبه مجلس باشد، تکلیف پرداختی های دولت بر اساس مصوبه و سهم پرداختی مشخص است که البته این ارقام مورد قبول نیست.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل تفاوت نگرش در سهم دولت، در خصوص بدهی مترو اختلاف نظر وجود دارد اما سهم مترو تنها بخشی از این بدهی ۷هزار میلیارد تومانی است و در حوزه های دیگر نیز همچون پرداخت یک سوم یارانه بلیت مترو و اتوبوس هم دولت، کمتر از یک سومی که سهمش است، پرداخت کرده و تکلیف عوارض ساختمان های دولتی که پرداخت نشده نیز در این بدهی ها باید مشخص شود.

وی در پایان گفت: تاکنون مجلس شورای اسلامی به عنوان قانونگذار و ناظر بر عملکرد دولت، دو مرتبه پرداخت بدهی های دولت به شهرداری تهران در خصوص سهم دولت را تصویب کرده است اما هنوز این بدهی ها داده نشده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *