تعداد و درصد گرایش سیاسی نمایندگان مجلس نهم

15:24 - 21 مرداد 1394
کد خبر: ۶۶۵۷۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان: هم اکنون288 نفر به عنوان نماینده ملت با گرایش‌های سیاسی جبهه متحد، پایداری، اصلاح طلب، مستقل، اقلیت و .....در بهارستان حضور دارند.
-گروه سیاسی: نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در تاریخ 12 اسفندماه سال 1390 برگزار شد که در پی آن 288 نفر به عنوان نماینده ملت به بهارستان راه یافتند.

از این تعداد 36 نماینده با گرایش های جبهه متحد ، 52 نماینده مشترك متحد و پایداری، 18 نماینده جبهه پایداری، 18 نماینده جبهه ایستادگی، 28 نماینده مشترك متحد و ایستادگی، 13 نماینده مشترک متحد و پایداری و ایستادگی، 1 نماینده صدای ملت، 2 نماینده مشترک متحد و ایستادگی و صدای ملت، 13 نماینده اصلاح طلب، 2 نماینده مشترک متحد و اصلاح طلب، 1 نماینده مشترک اصلاح طلب و صدای ملت، 9 نماینده مشترک ایستادگی و اصلاح طلب، 88 نماینده مستقل و 5 نماینده اقلیت بودند.

هم اکنون این نمایندگان مطابق با تخصص خود در کمیسیون های امنیت ملی و سیاست خارجی، عمران، صنایع و معادن، شوراها و امور داخلی، حقوقی قضایی، بهداشت و درمان، برنامه، بودجه و محاسبات، انرژی، کشاورزی، آب و منابع طبیعی، اقتصادی، اصل 90، آموزش و تحقیقات و اجتماعی مشغول به فعالیت هستند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *