سرگردانی سرخابی‌ها در سازمان خصوصی‌سازی

12:11 - 21 مرداد 1394
کد خبر: ۶۶۴۸۲
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: پس از برگزاری ناموفق مزایده‌های واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، رئیس سازمان خصوصی سازی ‌قول داد، روند جدید واگذاری این دو باشگاه، با آغاز فصل جدید لیگ برتر فوتبال کلید بخورد.
به گزارش به نقل از پیک بامدادی، سومین هفته لیگ برتر هم از راه رسیده اما خبرها از ادامه سرگردانی و آینده مبهم خصوصی سازی دو باشگاه پرطرف دار استقلال و پرسپولیس حکایت دارد.

سراب واگذاری سرخ آبی ها به بخش خصوصی در چهار جلسه، همه را تا نزدیکی واگذاری برده و تشنه برگردانده است.

حالا صحبت از چشمه ای دیگر است؛ چشمه ای که رئیس سازمان خصوصی سازی می گوید آب در آن است.

پوری حسینی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی پیش از مزایده چهارم با امضای 134 نفراز نمایندگان طرحی دو فوریتی را آماده کرده بودند، گفت: تا امروز از محتوای آن طرح بی خبریم، و از این موضوع استنباط می شود که دیگر اصراری بر این طرح  ندارند و ما مکلفیم واگذاری این دو باشگاه را مطابق با مقررات پیگیری کنیم.

پنجمین سرمشق تکلیف واگذاری سرخ آبی ها هفته آینده نوشته خواهد شد. مشاور سازمان خصوصی سازی در این باره گفت: احتمال برگزاری مزایده هفته آینده خواهد بود. سبحانی بر واگذاری  امسال این دو باشگاه به بخش خصوصی نیز تاکید کرد.

کاظم جلالی نماینده مجلس در نشست آسیب شناسی واگذاری سرخ آبی ها به بخش خصوصی که با حضور کارشناسان برگزار شد، با بیان اینکه بررسی های بیشتر در ماه های آینده انجام خواهد شد افزود: بی تردید پیش از اینکه قانون یا مصوبه ای در بحث خصوصی سازی این دو باشگاه انجام شود باید کارهای کارشناسی لازم انجام  می گرفت اما کار کارشناسی جامع در مصوبه دیده نمی شود.

مدیر عامل سابق تیم استقلال به اشتباهات قانونی واگذاری انتقاد کرد و گفت: بد عمل کردن مسئولان باعث  خدشه دار شدن افکار عمومی نسبت به این موضوع شده است که در دولت های گذشته هم این اتفاق افتاد.

کاظم اولیایی افزود: ‌متاسفانه باید  بگویم که از نیرو و اعتبار دفاعی کشور هم در تیم داری استفاده می شود.

وی به نقض و قوانین متضادی که در این باره در مجلس تصویب شده اشاره کرد و گفت: دخالت های اجرایی مجلس باعث ایجاد سردرگمی در ورزش شده است.

اظهار نظرهای شفاف راه را برای قضاوت های مردم باز می کند و چهار مزایده ناموفق قبلی، مشاور رئیس مجلس و ناظر به بحث واگذاری سرخ آبی ها از روند بی اشکال مزایده ها می گفت اما حسن زمانی این بار آب پاکی را بر روی دست همه می ریزد و  می گوید تا زمانی که وزارت ورزش دست از سر این دو باشگاه برندارد همه آب در هاونگ می کوبند.

وی با بیان اینکه در این مدت متوجه شدیم وزارت ورزش چیزی که می گوید با عملش همخوانی ندارد گفت: مشکل اساسی وزارت ورزش این است که فکر می کند اگر این دو تیم پرطرفدار را از دست بدهد چیز دیگری از وزارت ورزش باقی نمی ماند.

زمانی اضافه کرد: کارهای خلافی در زمینه تامین اعتبار برای دو باشگاه صورت می گیرد که اخیراً صدای پیشکسوتان هم در آورده است.

اینجا جای شفاف سازی مسئولان وزارت ورزش است پاسخی که وقتی از معاون ورزش حرفه ای وزیر ورزش پرسیدیم که چرا این‌ قدر بن بست بر سر واگذاری سرخ آبی ها وجود دارد، سجادی به رقابت های فشرده لیگ برتر و انتخاب هیات مدیره دو باشگاه اشاره کرد و افزود: تلاش ما این بود که مثل همه باشگاه ها به هیات مدیره هویت بدهیم.

وی گفت: در کشورمان باشگاه هایی مانند فولاد خوزستان و سپاهان، تراکتور سازی که در تیم های پایه خوب کار می کنند به گونه ای رقیب شدند؛ در فصل گذشته تا هفته آخر سرنوشت قهرمان معلوم نبود و این فصل فشردگی، بیشتر خواهد بود.

ورزش سیاست زده، ورزش سیاسی، تحصیل کرده های ورزشی و ورزشکاران افتاده در سیاست ‌و سیاسیون افتاده در ورزش،‌گره هایی بر گریبان واگذاری دو باشگاه مردم،‌ قفل هایی که کلیدش یا هنوز ساخته نشده و اگر هم ساخته شده گم شده است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *