رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وزیر خارجه انگلیس: از تلاش برای اضافه شدن توافقی بزرگتر در برجام استقبال می‌کنیم

19:05 - 16 مهر 1399
کد خبر: ۶۶۳۱۱۹
وزیر خارجه انگلیس در سخنانی به استقبال از تلاش‌ها برای گنجاندن توافقی بزرگتر در برجام پرداخت.

دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس در صحبت‌هایی که روز گذشته (سه‌شنبه) در جلسه کمیته روابط خارجی مجلس عوام انگلیس داشت اعلام کرد که از اضافه شدن مفاد جدید به «برجام» استقبال کرده اما ضروری بودن پایبندی به این توافق هسته‌ای تا زمان پدیدار شدن چشم‌انداز مربوط به توافقات گسترده‌تر را مورد تأکید قرار داده است. 

در همین خصوص پایگاه «Wnn» در روایتی تفسیرگونه از اظهارات وزیر خارجه انگلیس نوشته است که او می‌گوید به دور از انتظار است که توافق هسته‌ای برجام پیش از برگزاری تحلیف رییس ‌جمهور بعدی آمریکا در سال میلادی آینده اصلاح شود و یا با توافقی دیگر جایگزین شود.

وزیر خارجه انگلیس گفت: ما همواره پذیرای تلاش برای گنجاندن توافقی بزرگتر (در داخل برجام) بوده‌ایم، به این موضوع تمایل داشته‌ایم و در واقع، بر آن تأکید داشته‌ایم. تا زمانی که چشم‌اندازی برای توافقی گسترده‌تر وجود داشته باشد، برجام چیزی است که در دست داریم. این توافق، ابزاری برای مهار ایران فراهم می‌کند، اگرچه می‌پذیرم که به دلیل برخی موارد سیستماتیک عدم‌پایبندی، تضعیف شده است. ما تا زمانی که این توافق پابرجا است تمایلی برای حرکت به سمت توافقی بزرگتر نداریم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *