خیانت به آرای قضایی به همراه اعمال فشار پیوند دهندگان مثلث شوم ثروت، قدرت

9:04 - 21 مرداد 1394
کد خبر: ۶۶۲۹۲
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه اعتراض پیوند دهندگان مثلث شوم ثروت، قدرت و خیانت به رای قوه قضاییه و اجرای حکم مهدی هاشمی طبیعی است، گفت: دستگاه قضایی در مقابل تبلیغات و بازی‌های سیاسی در برخورد با دانه درشت‌های مفاسد اقتصادی تردیدی در مسیرش ایجاد نکند.
«محمد دهقان» در گفت‌‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی میزان با اشاره به برخی جو سازی‌های رسانه‌ای و مظلوم نمایی مهدی هاشمی در رفتن به زندان و ساخت فیلم وداع در این زمینه، اظهارکرد: مفسدان و هم‌پیمانان اقتصادی مهدی هاشمی که از پشتیبانی او زندگی‌های سیاسی خود را در سال‌های گذشته اداره می‌کردند و یا فعالیت‌های اقتصادی خود را سامان می‌دادند، طبیعی است که به این رای قاطع دستگاه قضا تمکین نکنند.

وی افزود: افراد و گروه‌هایی که امروز رای دستگاه قضایی را سیاسی‌کاری می‌دانند و مظلوم نمایی می‌کنند، تمام سوابق گذشته خود را تباه شده می‌دانند؛ چرا که تمام آنچه را که به آن دست پیدا کرده‌‌اند از پول‌های است که مهدی هاشمی در اختیارشان گذاشته و مناصب‌سیاسی خود را با این پول‌ها به دست آورد‌اند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: شو‌های تبیلغاتی و ساخت فیلم و مظلوم نمایی همه و همه تنها برای شانه خالی کردن در پاسخ به این سوال است که مهدی هاشمی پول‌های بیت المال را صرف چه کسانی کرده و کجا هزینه کرده است.

وی با بیان اینکه از این گروه و از این طیف که پیوند دهنده مثلث شوم ثروت، قدرت و خیانت هستند، انتظار بیشتری نیست، تصریح کرد: قوه قضاییه در مقابل این تبلیغات و بازی‌های سیاسی تردیدی در مسیر خودش ایجاد نکند و همچنان قاطعانه با دانه درشت‌های مفاسد اقتصادی مبارزه کند.

به گزارش ، مهدی هاشمی رفسنجانی روز یکشنبه 18 مرداد ماه برای تحمل دوران محکومیت خود به اوین رفت. پیش از ورود مهدی هاشمی به زندان، شوی تبلیغاتی عجیبی توسط خود و اطرافیانش به راه افتاد.

رئیس دستگاه قضا در واکنش به این اقدامات در جلسه روز دوشنبه این هفته مسوولان عالی قضایی به تلاشها برای تخریب دستگاه قضایی به دلیل صدور احکام و آرا مربوط به برخی مسئولان و یا وابستگان به برخی مسئولان اشاره کرد و با تاکید بر اینکه چنین تلاشهای مخربی در عزم دستگاه قضایی خللی ایجاد نمی کند، گفت: گاهی ممکن است برخی آرا اشتباه باشد اما تخریب نهاد قضایی آنهم بدون دلیل و سند و صرفاً به دلیل اینکه رای علیه بستگان ما صادر شده کاری شرعی و قانونی نیست.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به اینکه «از هر قشر و طبقه ای در این کشور ممکن است افرادی محکوم شوند» تاکید کرد: احکام و آرا صادره تنها متعلق به قشر ضعیف و مردم عادی جامعه نیست و نباید فضا را طوری پیش ببریم که هر کسی زمانی مسئولی بوده و حالا علیه او و یا وابستگانش حکمی صادر شده، تمام قوه قضاییه و زمین و زمان را زیر سوال ببرد و برای تخریب قوه قضاییه فیلم وداع درست کند.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *