رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

هزینه صدور کارت هوشمند الکترونیکی چقدر است؟

21:10 - 19 مرداد 1394
کد خبر: ۶۶۱۵۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: مدیرعامل شرکت پست گفت: هزینه ارائه کارت ملی هوشمند در دفاتر پستی را حدود ۱۰ هزار و ۹۰۰ تومان عنوان کرد و گفت: در صدد کاهش این رقم نیز هستیم.
حسین  مهری در مراسم امضای تفاهم نامه شرکت پست و سازمان ثبت احوال کشور گفت: بر اساس این تفاهم نامه  خدمات  امور مرتبط با  کارت ملی هوشمند و مدارک هویتی از طریق پست انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت پست بابیان اینکه افتخارما این است که شبکه پستی برخواسته از مردم و درخدمت مردم است، افزود: امانت داری و اعتماد به مردم تنها سرمایه شبکه پستی در کشور است. 

وی هزینه ارائه کارت ملی هوشمند در دفاتر پستی را حدود ۱۰ هزار و ۹۰۰ تومان عنوان کرد و گفت: در صدد کاهش این رقم نیز هستیم.

مهری با بیان اینکه تاکنون ۴۲ میلیون مکان از طریق وب سرویس پستی شناسایی و آدرس‌گذاری شده است، ادامه داد: این آدرس‌گذاری‌ها می‌تواند برای دسترسی به خدمات کد پستی مشترکان، مورد استفاده سازمان ثبت احوال قرار گیرد. 

وی  اظهارکرد: براساس این تفاهم نامه هزینه های ملی و اجتماعی چون آلودگی های زیست محیطی و ترافیک و هزینه هایی چون فساد اداری کاهش می یابد و امنیت اجتماعی مردم تامین می شود.

مدیرعامل شرکت پست به برخی موضوعات این تفاهم نامه اشاره داشت و گفت: ارائه خدمات ثبت نام کارت هوشمند ملی در دفاتر منتخب پست در سراسر کشور، ارائه خدمات مرتبط با توزیع مدارک هویتی در نشانی گیرندگان، اتصال پایگاه سازمان ثبت احوال به سامانه کدگذاری و بانک اطلاعات نشانی شرکت پست و ارائه خدمات پیشخوان ثبت احوال در دفاتر منتخب پستی از جمله برخی موضوعات تفاهم نامه است.

وی تصریح کرد: پیش از این ثبت نام کارت ملی هوشمند را در دفاتر پستی داشتیم و تاکنون یک میلیون کارت توسط پست آماده شده است. همچنین در 4 ماهه ابتدای سال جاری 135 هزار کارت ملی هوشمند از طریق پست آماده شد که این آمار برای تیرماه 120 هزار کارت بود.

مهری با بیان اینکه با امضاء این تفاهم نامه مراجعه مردم از دوبار به سازمان ثبت احوال و پست به یک بار مراجعه  کاهش می یابد ادامه داد: به نگاه سازمان ثبت احوال ، برای حذف هزینه‌های اضافی  برای  مردم  احترام می گذاریم. 

وی افزود: ارسال تمامی اسناد و مدارک هویتی مکشوفه از صندوق پست به ادارات تابعه سازمان ثبت احوال در سراسر کشور، از جمله دیگر امور مرتبط با همکاری‌های متقابل خواهد بود.

دراین مراسم  علیرضا آوایی رییس سازمان ثبت احوال کشور،  با بیان اینکه به پست اعتماد داریم، ادامه داد:  امیدورایم به اعتماد ما پاسخ خوبی داده شود.

وی بر استفاده از تمام ظرفیت ها برای خدمت به مردم تاکید کرد و ادامه داد: با هیچ توجیهی حتی کمک به پست و ثبت احوال نباید هزینه ای بر مردم تحمیل شود.

آوایی با بیان اینکه اسناد مردم یک مرسوله عادی پستی نیست، ادامه داد: آنچه در دست مردم می رسانید مهمترین مدارک هویتی آنها است و اشتباه در این حوزه ظرفیت آن را دارد که بیشترین سوء استفاده از این بی احتیاطی ها انجام شود و به آبرو، حیثیت و اموال مردم آسیب رساند.

وی در پایان بر آموزش و نظارت مستمر تاکید کرد و گفت: اعتماد بیشتر به پست به نفع مردم است و امیدواریم همه سازمان ها از این نظم و قانونمندی الگو گیرند. مدت تفاهم نامه یک سال، از تاریخ یکم تیرماه سال جاری لغایت 31 خرداد 95 در نظر گرفته شده است.




علی فتحی
|
-
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
0
0
من اقدام کردم واسه کارت ملی الکترونیک متصدی گفت فردا 8 صبح بیا همین جا ازت عکس بگیریم منم گفتم آخه خود شما حاضر میشید 8 صبح ازت عکس بگیرند میگه اینترنت ها ضعیفه عکس بصورت زنده خودمان بندازیم حالا شما بگید کارت بگیرید با این شرایط شما اقدام میکنید
ناراضی94
|
-
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
0
0
ما که حدود27هزار تومن دادیم
مهدی
|
-
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
0
0
من رفتم کارت ملی ثبت نام کنم 17200 تومن ازم خواستن .
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *