استقبال اتحادیه بین‌المجالس از توافق هسته‌ای ایران

21:43 - 17 مرداد 1394
کد خبر: ۶۵۵۸۲
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان: اتحادیه بین المجالس (IPU) از پیشرفت‌های حاصله در موضوع هسته‌ای ایران بعنوان یک توافق تاریخی استقبال کرد.
به گزارش گروه سیاسی به نقل از خانه ملت، اتحادیه بین‌المجالس(IPU) از پیشرفت‌های عمده حاصله در موضوع هسته‌ای ایران بعنوان یک توافق تاریخی استقبال کرد. توافقی که به موجب آن، ایران پذیرفته است فعالیت‌های هسته‌ای خود را به ازای برداشته شدن تحریم‌های بین‌المللی‌اش متوقف نماید.

این توافق که در وین پایتخت اتریش،اعلام شد حاصل 9سال مذاکرات صورت گرفته بین ایران و شش قدرت جهان یعنی آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان می‌باشد. این قراداد به سال‌ها بن‌بست در موضوعی که تنش‌ها و اختلافات را در جهان باعث شده بود،خاتمه می‌دهد.

موفقیت در انعقاد این قرارداد راه را برای صلح و ثبات بیشتر در منطقه و در روابط بین‌الملل هموار کرده، به کاهش تنش‌ها بر سر موضوع هسته‌ای نیز کمک خواهد کرد.

بهترین راه حصول صلح، انجام گفتگوهای سیاسی است که در آن همه صداها شنیده شود.

همچنین یک توافق "نقشه راه" نیز برای حل و فصل مسائل مهم بین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران به امضا رسید.

"صابر حسین چودری" رئیس اتحادیه بین‌المجالس در این رابطه می‌گوید: توافق هسته‌ای ایران موجب قدردانی از قدرت هدایت، بینش و شجاعت تمام افراد ذی مدخل در تحقق آن و نیز نتیجه تعهد در قبال گفتگو به شمار می‌رود. بهترین راه حصول صلح، انجام گفتگوهای سیاسی است که در آن همه صداها شنیده شود.

ایران همواره تأکید و پافشاری کرده است که تحقیقات هسته‌ای‌اش برای مقاصد غیرنظامی است، اما منتقدان از آن بیم دارند که ایران از این فرایند برای توسعه فناوری‌های مربوط به ساخت سلاح هسته‌ای استفاده کند.

اتحادیه بین‌المجالس نسبت به ایجاد جهانی عاری از سلاح‌های هسته‌ای، حل و فصل مناقشات و ایجاد و استقرار صلح قویا متعهد است.

 انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *