دعوت مجلس از وزیر آموزش و پرورش پیرامون موضوع بازگشایی مدارس

18:50 - 16 شهريور 1399
کد خبر: ۶۵۳۵۰۰
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو کمیسیون آموزش مجلس از دعوت حاجی‌‎میرزایی به کمیسیون متبوعش در روز سه شنبه برای توضیح در خصوص بازگشایی مدارس خبر داد.

- طبق گزارش خبرگزاری خانه ملت، محمدمهدی زاهدی با اشاره به نحوه بازگشایی مدارس، اظهار کرد: تصاویری و پیام‌های دریافتی از جانب خانواده‌ها و معلمان بیانگر این است که آموزش و پرورش برنامه‌ریزی منسجمی برای رعایت پروتکل‌های سختگیرانه در رابطه با بازگشایی مدارس نداشته است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش عنوان کرده بود، اصل بر آموزش غیر حضوری دانش آموزان است، اما رئیس جمهور به یکباره بر آموزش حضوری دانش آموز در کلاس‌‎های درس تأکید کرد و تصمیم مورد توافق در کمیسیون با وزیر نقض شد.

وی با بیان اینکه قطعا وزیر آموزش و پرورش باید در این خصوص به کمیسیون آموزش توضیح ارائه کند، ادامه داد: بر همین مبنا در نشست امروز کمیسیون آموزش بحث‌های جدی در این رابطه صورت گرفت و مقرر شد وزیر آموزش و پرورش روز سه شنبه برای توضیح درباره علل بازگشایی مدارس در کمیسیون توضیحات لازم را ارائه کند.

زاهدی تأکید کرد: حضور فیزیکی ۳۵ دقیقه‌ای دانش آموزان در کلاس درس، فرصتی برای یادگیری باقی نمی‌گذارد و عملا فایده‌ای برای دانش آموزان ندارد به همین دلیل است که ما اصرار داریم اصل باید بر آموزش مجازی بوده و این فرصت کوتاه فقط برای رفع اشکال باشد.

وی بر تقویت شبکه شاد و دسترسی بیشتر دانش آموزان به این سامانه تأکید و تصریح کرد: نحوه استفاده دانش آموزان از این شبکه نیز با مشکلاتی مواجه است که آموزش و پرورش باید امروز تمام تمرکز خود را برای استفاده ساده دانش آموز از این نرم افزار به کار گیرد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: نگرانی خانواده‌ها از حضور فیزیکی فرزند خود در مدارس به حق است و کمیسیون آموزش این مسئله را به صورت جدی پیگیری خواهد کرد و نتیجه آن به زودی به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *