معاون وزیر دفاع: فناوری قطعه‌سازی صنایع دفاعی قابل استفاده در همه بخش‌هاست

9:00 - 15 شهريور 1399
کد خبر: ۶۵۲۷۹۰
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
معاون امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت «دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح» گفت: نمونه‌ها و قطعات ساخته شده توسط این وزارت در بخش‌های نفت، پتروشیمی، نیروگاه و حمل و نقل ریلی، زمین و هوایی در «نمایشگاه نهضت قطعه‌سازی» در معرض دید است و از همین قطعات می‌توان برای موارد دیگر استفاده کرد.

مظفری‌نیا: فناوری قطعه‌سازی صنایع دفاعی می‌تواند در اختیار همه قرار بگیردرضا مظفری‌نیا در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به منویات گره‌گشای مقام معظم رهبری در دیدار تصویری اخیر با هیئت دولت مبنی بر استفاده از ظرفیت نهضت قطعه‌سازی صنایع دفاعی در سایر بخش‌ها، گفت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، دستاوردهای ما در بخش نظامی حقیقتاً بسیار بالاست.

معاون امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت «دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح» افزود: آن چیزی که در سال‌های گذشته مورد غفلت قرا گرفته، این است که از سرریز دستاوردهای دفاعی در بخش ملی برای توسعه رفاه مردم استفاده چندانی نشده است.

وی ادامه داد: پیرو منویات رهبر معظم انقلاب،  نمایشگاه نهضت‌ قطعه‌سازی در دو بخش نظامی و غیرنظامی برگزار شده است. ان‌شاءالله مسئولان امر از این نمایشگاه بازدید کنند.

مظفری تصریح کرد: نمونه‌ها و قطعات ساخته شده توسط وزارت دفاع در بخش‌های نفت، پتروشیمی، نیروگاه و حمل‌‌ونقل ریلی، زمین و هوایی در «نمایشگاه نهضت قطعه‌سازی» در معرض دید است و از همین قطعات می‌توان برای موارد دیگر استفاده کرد چون فناوری آنها با هم خیلی مشترک است.

وی ابراز امیدواری کرد: مسئولان بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند و در گلوگاه‌هایی که وجود دارد و معمولاً هم بخش‌هایی از آنها زمین‌گیر شده است، از این قطعات استفاده کنند.

وی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت نهضت قطعه‌سازی صنایع دفاعی در سایر صنایع کشور، گفت: بخش قابل توجهی از صنایع مشترک است و این فناوری می‌تواند در اختیار همه قرار بگیرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *