رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

انتقال ۵۹ مصدوم بدحال توسط بالگرد‌های هلال احمر به مراکز درمانی

12:23 - 14 شهريور 1399
کد خبر: ۶۵۲۷۵۰
رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از انتقال ۵۹ مصدوم بدحال انواع حوادث توسط بالگرد‌های امداد هوایی هلال احمر طی پنج ماه گذشته به مراکز درمانی و بیمارستانی خبر داد.

- بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، ولی پور روز جمعه به تشریح آخرین عملیات پروازی انجام شده توسط بالگرد‌های آماده هلال احمر برای خدمات رسانی فوریتی به مصدومین و حادثه دیدگان انواع حوادث پرداخت و گفت: از ابتدای فروردین تا پایان روز ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ در مجموع ۷۹۹ سورتی پرواز (۴۷۷:۳۰ ساعت پروازی) عملیات امداد و نجات هوایی توسط بالگرد‌های امدادرسان جمعیت هلال احمر در سراسر کشور انجام شد.
 
وی ادامه داد: بالگرد‌های امدادی این سازمان در مدت یادشده، ۱۴ هزار و ۱۵۰ کیلوگرم محموله‌های امدادی شامل چادر‌های اسکان اضطراری و موقت، بسته‌های غذایی شرایط اضطراری عمومی و پیچیده و هزار و ۲۴۳ نفر از نیرو‌های واکنش سریع امدادی را به مناطق مختلف حادثه دیده انتقال داده اند.
 
رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر توضیح داد: مهمترین ماموریت‌های این بالگرد‌ها امدادرسانی در سیل، امداد و نجات در کوهستان، اطفاء حریق مراتع و جنگل‌های کشور ثبت و گزارش شده و فقط پرواز‌های اطفاء حریق (از ابتدای سال ۹۹ تا ۳۱ مرداد) شامل ۱۳۸ سورتی عملیات (۶۷:۴۵ ساعت پروازی) بوده که طی آن بالگرد‌های هلال احمر ۶۰۷ نیروی امدادی، هفت هزار و ۷۰۰ کیلوگرم مواد اطفاء حریق و وسایل مورد نیاز خاموش کردن آتش و سه نفر مصدوم به مراکز درمانی و بیمارستانی را منتقل کرده اند.
ولی پور از مردم خواست تا در صورت قرار گرفتن در وضعیت‌های اضطراری و پیچیده انواع حوادث و سوانح با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی فوری به انواع حوادث در سراسر کشور تماس بگیرند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *