سید حسن نصرالله: فعلا پیرامون حمله ساختگی اسرائیل در جنوب لبنان اظهارنظر نمی‌کنیم

22:38 - 05 شهريور 1399
کد خبر: ۶۵۰۷۴۳
دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی خود نسبت به حمله ساختگی رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان واکنش نشان داد.

- سید حسن نصرالله، سخنرانی خود بمناسبت دهه محرم به تحولات روز گذشته جنوب لبنان و حمله ساختگی صهیونیست‌ها به این منطقه واکنش نشان داد.

دبیرکل حزب الله لبنان طی این سخنرانی با اشاره به تحولات لبنان، اظهار کرد: تحولات جنوب لبنان، مهم و حساس است و از این رو ما در حال حاضر پیرامون آن به اظهار نظر نمی‌پردازیم و آن را به زمانی دیگر می‌سپاریم.

وی در ادامه سخنرانی خود ضمن اشاره به سیره و شخصیت امام حسن (ع) اظهار کر: ایشان بعد از امام علی (ع) نقش مهمی در اجرای شریعت و قوانین اللهی داشته است، در حقیقت می‌توان گفت امام حسن مجتی در سه مقطع نقش مهمی داشت.

سید حسن نصرالله در تصریح این موضوع گفت: در ماجرای قصاص قاتل امام علی (ع) که بدون تعصب و بدون غصب، توصیه و وصیت پدرشان مبنی بر «قصاص عادلانه» را انجام داد و از سوی دیگر در قضیه مراسم تشییع و دفن امام علی (ع) و در قضیه صلح با معاویه بن ابی سفیان می‌توان این نقش را پررنگ‌تر از هر نقشی دید.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به هقبیله بنی‌امیه و دشمنی طولانی آن با پیامبر (ص)، بیان کرد: بنی امیه پی از گذشت مدتی از مقابله با پیامبر یعنی همان مقابله خارجی و جنگ به این نتیجه رسیده است که این نوع تعامل، کارگر نیست.

وی افزود:از این رو، اسلام آوردند، تا بتوانند از داخل اسلام و به وسیله ایجاد اختلاف و درگیری‌ها به مقابله با دین جدید بپردازند.

سید حسن نصرالله با اشاره به موضع و اظهارات ابو سفیان و نزدیکان او در ماجرای تلاش برای ترور پیامبر (ص) که در حین بازگشت از غزوه تبوک (عقبه) اتفاق افتاده است، گفت: ابوسفیان بعد از آنکه روز فتح مکه اسلام آورد، ساعاتی پس از آن، به پیامبر لقب سلطان داد و اعتقادی به رسالت و پیامبری او نداشت.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با مطرح کدرن این موضوع که بنی‌امیه چه قبل از اسلام آوردن و چه بعد از آن، از هر تلاشی برای ضربه زدن به اسلام استفاده کردند، گفت: توطئه سفیانی با ابوسفیان آغاز شد و توسط معاویه و یزید ادامه یافت و در عصر مهدی موعود (عج) نیز، سفیانی علیه امام خارج شد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *