تخت روانچی: آمریکا نباید برای امتحان بخت خود تلاش کند چون دوباره تحقیر خواهد شد

17:21 - 30 مرداد 1399
کد خبر: ۶۴۸۷۵۹
دسته بندی: سیاست
سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در واکنش به اقدامات دولت ترامپ برای فعال کردن مکانیسم ماشه، گفت: آمریکا نباید برای امتحان بخت خود تلاش کند چرا که تنها به تحقیر دوباره منجر می‌شود.

- مجید تخت‌روانچی روز پنج‌شنبه با انتشار پیامی در صفحه توئیتری خود نوشت: روز گذشته مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا خواستار اجرای کامل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد شد. قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، برجام را تایید کرد و آمریکا مشارکت خود را در آن متوقف کرد. این اقدام نقض هر دو (برجام و قطعنامه) است.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد همچنین در ادامه تاکید کرد: جامعه بین‌المللی هفته گذشته حق آمریکا در استفاده از مکانیسم ماشه را مردود دانستند. آمریکا نباید برای امتحان بخت خود تلاش کند چرا که تنها به تحقیر دوباره منجر می‌شود.

گفتنی است جمعه گذشته قطعنامه‌ای را به منظور تمدید محدودیت تسلیحاتی ایران به شورای امنیت ارائه داد که با مخالفت اکثریت قریب به اتفاق اعضای شورای امنیت رو به رو شد.

با این حال قرار است مایک پمپئو امروز و جمعه به سازمان ملل برود تا تا سازمان ملل را در جریان فعال کردن مکانیسم ماشه قرار دهد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *