رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تاکید بر حل مشکلات آموزش و پرورش با بهره گیری از ظرفیت معلمان/ تحول در این وزارتخانه منجر به تحول در کشور می شود

11:02 - 12 مرداد 1394
کد خبر: ۶۴۰۶۷
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که دولت، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزارت آموزش و پرورش باید برای حل مشکلات امروز این وزارت خانه از تمام ظرفیت های معلمان استفاده کنند، گفت: تحول در نهاد آموزش و پرورش منجر به تحول در نظام مدیریتی کشور، تفکر مدیران و در نهایت منجر به تحول در کشور می شود.
تاکید بر حل مشکلات آموزش و پرورش با بهره گیری از ظرفیت معلمان/ تحول در این وزارت خانه منجر به تحول در کشور می شودبه گزارش خبرنگار اجتماعی اجتماعی میزان، حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد در دومین روز از سی و دومین اجلاس سراسری روسای آموزش و پرورش کشور با تاکید بر این که دستاوردهای انقلاب اسلامی بعد از لطف خداوند دستاورد این تفکر حضرت امام (ره) است که در تمام عمر دغدغه اصلاح خود را داشتند.

وی با اشاره به این که با تکیه بر این تفکر امام (ره) می توانند معلم، مربی و مصلح باشند، ادامه داد: اصلاح خویشتن و تحول در موضع مدیریت نیاز به همت هر شخص دارد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که بدون شک هر ایرانی امروز دغدغه پیشرفت اجتماعی دارد و این مهم ترین دغدغه هر یک از ما است، اظهار کرد: راه پیشرفت و اصلاح جامعه از سازمان مدیریت و برنامه ریزی به عنوان تخصیص دهنده بودجه عبور نمی کند. بلکه باید به نظام بهره وری و استفاده درست از منابع روی آوریم.

ابوترابی فرد ادامه داد: نمی توان بدون بهره وری و ارتقای کارایی و تکیه بر با استفاده از توانایی های بالقوه و بالفعل به آینده خوبی امیدوار بود.

وی با اشاره به این که مدیران آموزش و پرورش باید در افزایش بهره وری پیشگام باشند، گفت: سکاندار امروز نهاد آموزش و پرورش به طور قطع از 2 ویژگی علمی و تخصصی و سابقه طولانی مدیریتی برخوردار است در نتیجه این توانایی در مدیران آموزش و پرورش وجود دارد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با بیان این که تحول در نهاد آموزش و پرورش منجر به تحول در نظام مدیریتی کشور، تفکر مدیران و در نهایت منجر به تحول در کشور می شود، افزود: مقام معظم رهبری در مورد حرکت به سوی پیشرفت به سه اصل تاکید دارند. در ابتدای این حرکت اصلاحی؛ اصول و ارزش هایی وجود دارد که بر ارزش های قطعی نظام تکیه دارد. امام راحل (ره) به عنوان مهندس انقلاب تجسم عینی تمام این اصول بودند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که نباید در آموزش و پرورش مطابق با سلیقه فردی به مسائل نگاه شود، عنوان کرد: بلکه هر حرکت اسلامی باید مبتنی بر ارزش های انقلاب اسلامی باشد. پیشرفت و توسعه دستاوردهای علمی در وزارت آموزش و پرورش شکل می گیرد، اما نخستین اصل در حرکت اسلامی نگاه جامع مدیران به اصول اخلاقی اسلامی، سیاسی و اجتماعی است.

ابوترابی فرد با اشاره به این که ادامه روند فعلی به ضرر وزارت آموزش و پرورش است، تاکید کرد: این وزارتخانه مانند هر نهاد دیگری نیاز به تحول دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این که جامعه با هدف ارتقای کیفیت و کاهش هزینه تحول اهداف آموزش و پرورش را دنبال می کند، تصریح کرد: راه تحول جامعه و آموزش و پرورش در سایه نگاه علمی به مسائل، ارتقا کیفیت و کاهش هزینه است.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر میدریت برای دست یافتن به عنصر تحول خطاب به مدیران آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: . شما به عنوان آموزگاران این جامعه با افقی روشن و با استفاده از سرمایه وجودی خود می توانید مدیریت موثری را داشته باشید.

وی افزود: دولت، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزارت آموزش و پرورش باید برای حل مشکلات امروز این وزارت خانه از تمام ظرفیت های معلمان استفاده کنند. زیرا یکی از مهمترین اولویت ها توجه به جایگاه آموزش و پرورش، هویت و شخصیت و جایگاه معلم در جامعه است.

ابوترابی فرد در پایان با تاکید بر این که تبدیل دانش به فناوری نیازمند برنامه و تلاش در کشور است، گفت: پرچم توسعه توسط آموزگاران بالا می رود و دست یافتن به پیشرفت علمی و نهادینه شدن دانش توسط این قشر محقق می شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *