ارائه برنامه‌های حمایتی ویژه در مهدهای کودک مناطق کم برخوردار

23:25 - 11 مرداد 1394
کد خبر: ۶۳۹۵۵
خبرگزاری میزان: مدیرکل دفتر کودکان و مهدهای کودک سازمان بهزیستی کشور با اشاره به ارائه برنامه های حمایتی ویژه در مهدهای کودک مناطق کم برخوردار، اظهار کرد: دادن یک وعده غذای گرم و آموزش‌ مفاهیم و مهارت‌های کاربردی از جمله این موارد است.

آرزو ذکایی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، با بیان این مطلب که از مجموع 17 هزار مهدکودک در کشور که با نظارت بهزیستی فعالیت می‌کنند، هشت هزار مرکز مهدهایی هستند که در مناطق کمبرخوردار و حاشیه‌ای به خانواده‌ها خدماتن لازم در این حوزه را ارائه می‌دهند، اظهار کرد: در این مهدهای کودک علاوه بر برنامه‌های مهارتی که در همه مراکز به کودکان ارائه می‌شود، برنامه‌های حمایتی نیز مدنظر قرار دارد.

وی ادامه داد: دادن یک وعده غذای گرم به کودکان در مناطق روستایی وحاشیه ای کم برخوردار از جمله این موارد است. براین اساس سازمان بهزیستی با اجرای این برنامه سعی می‌کند تا به رشد جسمی این گروه سنی کمک کند، ضمن اینکه کمبودی‌های مربوط به ویتامین و انواع ریزمغذی‌ها را با این کار تا جایی که امکان دارد، برطرف کند.

مدیرکل دفتر کودکان و مهدهای کودک سازمان بهزیستی کشور از آموزش مفاهیم و مهارت‌های کاربردی مربوط به این گروه سنی را در قالب برنامه‌های آموزشی ویژه به عنوان برنامه‌های دیگر این حوزه نام برد با این هدف که کودک بتواند از محتوای آموزشی لازم برخوردار، علاوه براین عدالت آموزشی نیز در کشور برای این گروه سنی برقرار شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *