رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تکمیل شبکه فاضلاب تهران به 10 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد/ 170 میلیون یورو وام برای این پروژه

3:44 - 17 مرداد 1394
کد خبر: ۶۳۹۲۶
خبرگزاری میزان: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: تکمیل شبکه فاضلاب تهران نیاز به بیش از 10 هزار میلیارد تومان اعتبار دارد که با استفاده از تامین فاینانس های داخلی و خارجی می توان بخشی از این اعتبار را تامین کرد.
تکمیل شبکه فاضلاب تهران با بیش از 10 هزار میلیارد تومان اعتبار میسر است/ جمعه
محمد پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، در حاشیه جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به این که پروژه فاضلاب تهران در مجموع با عددی معادل20 هزار میلیارد تومان هزینه به قیمت روز تامین می شود، اظهار کرد: از 15 سال پیش تاکنون از این مقدار، یک هزار و 100 میلیارد و با تبدیل این عدد به قیمت روز بیش از 10 هزار میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است.

وی ادامه داد: برای ایجاد سایر تصفیه خانه ها و تکمیل شبکه فاضلاب تهران باید 10 هزار میلیارد و 100 میلیون تومان دیگر هزینه شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به این که برای تکمیل این پروژه نیاز به تهیه فاینانس داخلی و خارجی داریم، تاکید کرد: همچنین اموال مازاد سازمان آب نیز برای تهیه بودجه فروخته و تمام درآمد آن برای تکمیل شبکه فاضلاب هزینه می شود. از سوی دیگر اوراق مشارکت به ارزش 150 میلیارد تومان نیز به فروش رسانده ایم.

پرورش با اشاره به این که 18 مدل مالی برای اجرای این پروژه طراحی شده است، ادامه داد:همچنین 170 میلیون یورو از بانک توسعه IDO برای ساخت تصفیه خانه جنوب غرب تهران وام دریافت کرده ایم زیرا در حال حاضر دولت 10 هزار میلیارد تومان بودجه برای تکیمل شبکه فاضلاب در اختیار ندارد. اما خروجی این تلاش ها پیشرفت 60 درصدی فاضلاب تهران تا کنون است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *