رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مدیریت بحران در برنامه پنجم شهرداری نیاز به بازنگری دارد

11:19 - 06 مرداد 1394
کد خبر: ۶۲۵۸۵
خبرگزاری میزان: رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به این که بخش عمده ای از احکام برنامه پنجم توسعه شهردرای تهران به مدیریت بحران اشاره دارد، گفت: بیشتر این احکام باید در سال اول ارائه می شد، اما به دلیل همپوشانی ها نیاز به تجمیع و بازنگری دارد.

مدیریت بحران در  برنامه پنجم شهرداری نیاز به بازنگری داردبه گزارش خبرنگار اجتماعی میزان احمد دنیامالی در یکصد و هفتاد و سومین جلسه علنی از چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که در برنامه دوم پنج ساله شهرداری تهران که سخت ترین تکالیف برای شهرداری در سال اول تعریف شده است، اظهار کرد: در نتیجه بخشی از این لوایح باید در سال اول به شورا ارائه می شد از جمله احکامی که به مدیریت بحران اشاره دارد.

وی به مواردی در برنامه پنجم شهرداری که در مورد مدیریت بحران سخن گفته است اشاره کردو افزود: طرح جامع خطر پذیری سیلاب شهر تهران با همکاری وزات نیرو قرار بود در سال اول ارائه شود. همچنین کاربست ضوابط مکان یابی و دستوالعمل نگهداری از پایگاه های مدیریت بحران با پایش وضع موجود تا پایان سال اول برنامه، ایجاد سامانه ثبت حوادث شهری، سامانه اضطراری آماده باش شهر و کاهش اثر پذیری نقاط خطرپذیر شهری از جمله مواردی است که در این برنامه در حوزه مدیریت بحران آمده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که در این مورد بارها با شهرداری نامه نگاری داشته ایم، خاطرنشان کرد: یک چهارم زمان برنامه سپری شده و هنوز لوایح مورد نیاز ارائه نشده است. با دقت در برنامه می توان گفت شهرداری نیز حق دارد، زیرا بسیاری از این برنامه ها نیاز بعه بازنگری، تجمیع و ابلاغ به شهرداری داشته و در برخی موارد همپوشانی هایی وجود دارد که وقت و منابع زیادی طلب می کند. در نتیجه این اقدام سریع تر در دستور کار باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *