رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

میراث فرهنگی ظرفیت و منابع لازم برای حفظ ابنیه تاریخی تهران را ندارد/ تبدیل منطقه 12 به « پاتوق گردشگری»

14:03 - 05 مرداد 1394
کد خبر: ۶۲۲۹۹
خبرگزاری میزان: نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که بر اساس طرح جامع در تلاشیم منطقه 12 را به پاتوق گردشگری تبدیل کنیم، گفت: سازمان میراث فرهنگی به هیچ وجه ظرفیت و منابع لازم برای انجام اقدام هایی که شهرداری در راستای توسعه گردشگری و حفظ ابنیه تاریخی شهر انجام می دهد را ندارد.
سازمان میراث فرهنگی ظرفیت و منابع لازم برای توسعه گردشگری و حفظ ابنیه تاریخی تهران را ندارد/ تبدیل منطقه 12 به « پاتوق گردشگری»مرتضی طلایی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، با اشاره به در نظر گرفتن طرح گردشگری در قالب طرح نگین پایتخت برای منطقه 12 تهران، خاطرنشان کرد: نبود مدیریت یکپارچه شهری باعث می شود در مواردی از این دست با حاشیه هایی از قبیل نبود هماهنگی و تعامل با دستگاه های ذی‌ربط مواجه شویم این در حالی است که ایجاد این هماهنگی ها آنچنان زمان‌بر است که حتی موجب توقف کارها در برخی موارد می شود.

وی با اشاره به این که هر شهر دارای طرح جامع و تفصیلی است، بیان کرد: طرح جامع مصوب دولت است و همه دستگاه ها بر اساس این طرح موظف هستند همکاری لازم را با شهرداری داشته باشند، لذا شهرداری در محدوده اختیارات خود طرح های مختلف از جمله طرح های گردشگری را به پیش می برد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که طبق طرح جامع برای منطقه 12 شهرداری تهران کارکردها و وظایف خاصی تعریف شده است، اذعان کرد: شهرداری موظف است این برنامه را پیاده سازی و سایر دستگاه ها نیز باید با آن همکاری کند.

طلایی در پاسخ به این سئوال که آیا طرح گردشگری مطرح شده برای منطقه 12 تهران در قالب پروژه نگین پایتخت به کمیسیون ماده 5 جهت تصویب ارائه می شود یا خیر؟ اظهار کرد: مقرر است شهرداری تهران طرح کلی نگین پایتخت را به شورای شهر ارائه کند.با ارائه این طرح در صحن شورا اعضا تصمیم گیری می کنند که طرح گردشگری منطقه 12 به چه صورت اجرا شود.

وی با اشاره به این که سازمان میراث فرهنگی باید از اقدامات شهرداری تهران در حوزه گردشگری و مرمت خانه های تاریخی استقبال کند، گفت: سازمان میراث فرهنگی به هیچ وجه ظرفیت و منابع لازم برای انجام اقدام هایی که شهرداری در راستای توسعه گردشگری و حفظ ابنیه تاریخی شهر انجام می دهد را ندارد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که از دید ما سازمان میراث فرهنگی نیز مانعی برای اجرای طرح گردشگری در منطقه 12 مانند ما نمی بیند، عنوان کرد: اگر این سازمان  تاکید می کند که هر اقدام در بافت تاریخی و ارائه هر طرح گردشگری باید با محوریت میراث فرهنگی باشد این به نظرهای کارشناسی اشاره دارد که هنگام بررسی در کمیته های کارشناسی تعریف می شود.

وی با تاکید بر این که شهرداری موظف است طرح های خود را بر اساس طرح جامع اجرائی کند و این سازمان میراث فرهنگی است که باید این همکاری را با شهرداری داشته باشد، خاطرنشان کرد: اما با توجه به فعالیتی که در منطقه 12 در سال جاری شکل گرفته است تصور می شود برای انجام هماهنگی های لازم باید به سمت تشکیل کمیته مشترک با میراث فرهنگی پیش رویم، تحقق این امر نیاز به پیگیری دارد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان تاکید کرد: تلاش ما بر این است که حیات اجتماعی به منطقه 12 بازگردد و این نقطه را به پاتوق گردشگری تبدیل کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *